راهپیمایی "سپاه جاویدان" به صورت حضوری در 88 کشور جهان برگزار می شود

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر راهپیمایی "سپاه جاویدان"
راهپیمایی سپاه  جاویدان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
اشتراک
الکسی زایتسف، معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری اعلام کرد راهپیمایی "سپاه جاویدان" امسال در 88 کشور به صورت حضوری برگزار می شود.
اعلام کرد راهپیمایی "سپاه جاویدان" امسال در 88 کشور به صورت حضوری برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، راهپیمایی سپاه جاویدان امسال برای اولین بار در ونزوئلا نیز برگزار می شود. این دیپلمات روس گفت: انتظار می رود این راهپیمایی در آرژانتین، بلاروس، بلغارستان، اردن، اسپانیا، قرقیزستان، نیکاراگوئه، صربستان و سایر کشورها برگزار شود.
وی تاکید کرد که امروزه بیش از هر زمان دیگری حفظ خاطره دلاوری مردم شوروی در مبارزه با نازیسم اهمیت دارد.
گردهمایی هنگ جاویدان در تهران + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2018
گردهمایی هنگ جاویدان در تهران + عکس
زایتسف خاطرنشان کرد که رویدادهای سنتی - روبان سنت جورج، سپاه جاودان، مراسم گل گذاری بر مزار سربازان گمنام و یادبودهای جنگ - تقریباً در 130 کشور برگزار می شود. این برنامه ها توسط روسیه تبارها سازماندهی شده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، با در نظر گرفتن تحریکات احتمالی، به مسائل امنیتی توجه جدی می شود.
وی افزود: "ما با تأسف به تمایل ساختارهای قدرت تعدادی از کشورها برای ایجاد موانع برای کسانی که می‌خواهند یاد قهرمانان جنگ بزرگ میهنی را گرامی بدارند، اشاره می‌کنیم."
بنوبه سناتور آندری کلیموف، نایب رئیس کمیسیون همکاری بین المللی و حمایت از هموطنان خارج از کشور در حزب "روسیه متحد" در ز گفت که امسال راهپیمایی های سپاه جاویدان و سایر رویدادهای میهن پرستانه در آنگولا و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی برگزار خواهد شد. کشورها. به گفته وی، سفارتخانه ها، هموطنان و فعالان روسیه تبار در این سازمان مشارکت دارند.
سپاه جاویدان یک برنامه سراسری است که در روسیه و سایر کشورها به یاد شرکت کنندگان و قربانیان جنگ بزرگ میهنی برگزار می شود. این راهپیمایی اولین بار در 9 ماه مه سال 2012 در شهر تومسک روسیه به ابتکار روزنامه نگاران محلی برگزار شد و از سال 2013 به حرکت سراسری در روسیه تبدیل شد. این اقدام در دو سال اخیر ، به دلیل همه گیری کرونا ، به صورت آنلاین برگزار شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала