فایننشال تایمز: تحریم‌های اروپا علیه منابع انرژی روسیه تاثیر مطلوبی نخواهد داشت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که روسیه در برابر پیامدهای تحریم‌های اروپا بر منابع انرژی خود مقاومت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که تحریم‌های برنامه‌ریزی شده اتحادیه اروپا بر منابع انرژی روسیه تاثیر مطلوبی نخواهد داشت و روسیه در برابر پیامدهای این محدودیت‌ها مقاومت خواهد کرد.
پیش از این، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته جدید و ششم تحریم‌ها علیه روسیه، ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد خواهد کرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام داشته بود: بسته ششم تحریم‌های اروپا علیه روسیه شامل قطع بانک‌های جدیدی از این کشور از سوئیفت، تحریم‌های جدید "به دلیل اطلاعات نادرست" و محدودیت در واردات نفت است.
Стенд Роснефть на площадке Восточного экономического форума во Владивостоке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
گزارش و تحلیل
موانع اصلی اعمال تحریم نفت روسیه چیست؟
تعدادی از تحلیلگران بر این باورند که ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا به دلیل افزایش قیمت انرژی، که بنا به اعلام این روزنامه می‌تواند "هزینه از دست دادن بازار اروپا را خنثی کند"، تاثیر مطلوبی بر روسیه نخواهد داشت.
انتظار می رود روسیه پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خود، انرژی بیشتری به کشورهای آسیایی عرضه کند. با این حال، این روزنامه خاطرنشان می‌کند، عرضه به آسیا باعث ایجاد برخی مشکلات لجستیکی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала