آیا علم می‌تواند رازهای جهان را کشف کند؟

© Depositphotos.com / Vitaliy Smolyginدی ان ای سلول
دی ان ای سلول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
منشأ تکاملی یوکاریوت‌های فتوسنتزی به شدت تکامل اشکال پیچیده حیات را تغییر داد و بر اکولوژی جهانی تأثیر گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیچر"، منشأ تکاملی یوکاریوت‌های فتوسنتزی به شدت تکامل اشکال پیچیده حیات را تغییر داد و بر اکولوژی جهانی تأثیر گذاشت. این رویداد مهم تکاملی منجر به منشاء سلول‌های یوکاریوتی و به دنبال آن تکامل شکل‌های حیات چندمنظوره شد که تأثیر قابل‌توجهی بر اکولوژی و اکوسیستم‌های جهانی داشت.
از آنجایی که اندامک هایی مانند میتوکندری و کلروپلاست دارای ژنوم خاص خود هستند، توالی یابی DNA و مطالعات بیوشیمیایی چندین دهه از این فرضیه حمایت کرده است. یک نظریه پیشرو نشان می‌دهد که اندامک‌ها در ابتدا میکروارگانیسم های جداگانه‌ای بودند که در نهایت وارد یک رابطه همزیستی شدند و این امر راه را برای تکامل حیات پیچیده هموار کرد.
روز جهانی زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
تغییرات گازی هسته زمین
محققان برای کشف رازهای جهان با ایجاد ترکیبی از یک مخمر و یک باکتری شواهدی را برای اثبات یک فرضیه طولانی مدت در مورد چگونگی تکامل و شکل‌گیری زندگی پیشرفته به دست آورده‌اند.
در درون سلول‌های پیچیده، اندام‌های کوچک و مجزایی به نام اندامک وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای ژنوم مجزایی نسبت به ارگانیسم‌های بزرگ‌تر هستند. این ژنوم شامل میتوکندری در حیوانات و کلروپلاست در گیاهان است که هر دو برای ارگانیسم‌ها انرژی تولید می‌کنند.
اکنون یک مطالعه جدید به بازسازی این فرآیند که به نام اندوسیمبیوز شناخته می‌شود، ختم شده است. محققان دانشگاه ایلینویز هیبریدهای مصنوعی را از طریق ترکیب یک مخمر و یک باکتری طراحی و مهندسی کردند تا در نهایت یک محصول تازه فتوسنتزی شکل بگیرد.این اولین میکروب هیبرید مهندسی شده نیست که همزیستی درونی را در عمل نشان می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала