وال‌استریت‌ژورنال: رئیس سیا مخفیانه با شاهزاده سعودی ملاقات کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وال‌استریت‌ژورنال: رئیس سیا مخفیانه با شاهزاده سعودی ملاقات کرد
وال‌استریت‌ژورنال: رئیس سیا مخفیانه با شاهزاده سعودی ملاقات کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
سفر برنز به عربستان سعودی در حالی انجام شده که روابط میان واشنگتن و ریاض به پایین ترین سطح خود طی چند دهه گذشته رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در ایالات متحده و عربستان سعودی اعلام کرد: در آوریل 2022، ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مخفیانه از عربستان سعودی دیدن کرد. وی در آنجا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
دیدار رئیس سیا با شاهزاده عربستان برای عبور از بحرانی که اخیرا در روابط آمریکا و عربستان مشاهده شده است، برگزار شد. پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روابط واشنگتن و ریاض به طور قابل توجهی بدتر شد.
بنابراین عربستان حجم تولید نفت را افزایش نداد. علاوه بر این، محمد بن سلمان، ولیعهد، تماس های تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفت. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، زمانی که می خواست به عربستان سعودی سفر کند، از ملاقات با وی خودداری کرد.
در ریاض از مواضع آمریکا در قبال وضعیت یمن ناراضی هستند، کمک کافی در مقابله با ایران را ناکافی می دانند. همچنین ممکن است شاهزاده از ظن دست داشتن در سازماندهی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار آزرده شده باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала