ایران قصد دارد دانشمند سوئدی-ایرانی متهم به جاسوسی را تا پایان اردیبهشت اعدام کند

© Sputnik / Andrey Starostin /  مراجعه به بانک تصاویر تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان
تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
حکم اعدام احمدرضا جلالی دانشمند ایرانی سوئدی-ایرانی متهم به جاسوسی از سوی دادگاه ایران در اردیبهشت ماه اجرا می شود. این مطلب را خبرگزاری ایسنا به نقل از منابع آگاه امروز چهارشنبه منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع ایسنا اطلاع دادند"حکم اعدام جلالی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اجرا خواهد شد". به گفته این منابع، جلالی به جرم جاسوسی برای اسرائیل بازداشت و پس از محاکمه و طی مسیر طولانی قضائی به اعدام محکوم و حکم صادره مورد تایید دیوان عالی ایران قرار گرفت.
جلالی شهروند ایران و همچنین دارای مجوز اقامت دائم در سوئد است. او از سال 2009 به همراه همسر و دو فرزندش در آنجا بوده است.
جلالی در آوریل 2016 هنگامی که برای شرکت در یک ک سمینار علمی وارد ایران شد، توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد. پیش از این، این دانشمند بارها به وطن خود سفر کرده بود و هیچ مشکلی با مقامات نداشت. او در اکتبر 2017 به اعدام محکوم شد. این حکم خشم سازمان های بین المللی حقوق بشر، سازمان ملل و مقامات سوئ را برانگیخت.
دادستانی ایران مدعی شد که جلالی در ازای دریافت پول و فرصت اقامت در سوئد، اطلاعات مهمی در مورد تاسیسات نظامی و هسته ای ایران به موساد، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала