کانون فساد ارزی در ایران

© Flickr / Ivar Husevåg Døskelandارز
ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
کارشناس: برای حذف ارز 4200 تومانی باید برنامه ریزی دقیقی به صورت روزانه دنبال شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور ایران اعلام کرد که ارز ۴۲۰۰ به یک کانون فساد در کشور تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: "تمام قوای کشور آمادگی دارند با افزایش تعامل و همکاری ها در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به گونه ای گام بردارند تا فشار و آسیبی بر جامعه به ویژه دهک های پایین وارد نشود. متاسفانه ارز 4200 به یک کانون فساد در کشور منجر شد ولی اجرا و مدیریت صحیح طرح حذف ارز ترجیحی می تواند اثرات بسیار مثبت و بزرگی برای اقتصاد کشور در نسل های کنونی و آینده به جای بگذارد.
محمد مخبر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
مخبر: برای رفع تحریم‌ها عزم جدی وجود دارد
دولت برای اثرات حذف ارز 4200 تومانی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را پیش بینی کرده است. باید تمام اقشار جامعه، نخبگان و رسانه های مختلف در جریان چگونگی و اثرات مثبت اجرای این طرح قرار گیرند تا نگرانی در سطح جامعه پس از اجرای این طرح وجود نداشته باشد.
دولت به عنوان کمک مالی مبلغی را که تنها برای خرید کالا استفاده می شود برای واریز به حساب بانکی اقشار مختلف در نظر گفته تا در این صورت علاوه بر کمک و از بین بردن اثرات حذف ارز 4200، از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود.
در حال حاضر به دلیل برخی از مسایل داخلی از جمله اجرای تدریجی حذف ارز 4200 بر روی برخی کالاها قیمت برخی کالاها در کشور افزایش داشته و با وجود افزایش 70 درصدی قیمت ها در سطح جهانی اما خوشبختانه فراوانی کالاهای اساسی در کشور وجود دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала