گزارش و تحلیل

سیلی ای که صدایش تا وین رسید

© Fotolia / GlebstockШпион и компьютерный интерфейс
Шпион и компьютерный интерфейс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
مطمئن باشید سیلی را پنجاه دلاری خورد اما صدایش را در وین شنیدند.
اسپوتنیک - مخالفت حق است اما خیانت، مزدوری و جاسوسی و نوکری برای دشمن جرم.
عبارتی که در همه دوره های تاریخی در هر جای جهان و در همه کشورها معیار است.
طبق کتب و روایات تاریخی انسان ها از همان ابتدای خلقت بشریت یاغی صفت بودند و حتی دستور خداوند مبنی بر خودداری از خوردن از درخت سیب مقدس را رعایت نکردند.
البته طبق همه این روایت ها همیشه مار و شیطانی وجود دارند که انسان ها را گول بزنند و از آنها بهره ببرد و از صفت یاغی گری آنها سوء استفاده کنند.
توجه داشته باشید که طبق روایت های دینی حتی اولین اتفاق شوم بشری روی کره زمین هم همانا خیانت قابیل بر علیه هابیل و سرپیچی او از امر الهی بود.
به هر صورت ظاهرا این خصلت یعنی خیانت و سرپیچی از حتی اراده وامر الهی از ابتدای خلقت بشریت در ذات بسیاری انسان ها بوده وهست.
پس از تشکیل جوامع بشری به دلایل مختلف همیشه در همه جوامع مخالف وجود داشته و دارد و بعد ها فرهنگ سیاسی اجتماعی بشری مخالفت فکری و سیاسی را حق انسانی جوامع پویای بشری تلقی کرده.
سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
سه جاسوس موساد در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند
بر همین اساس اینکه فردی مخالف سیاسی یک دیدگاه سیاسی باشد و یا حتی با جامعه خود مخالفت فکری در زمینه های فرهنگی و یا اجتماعی داشته باشد هیچ ایرادی ندارد.
اما بحث مخالفت سیاسی و فکری یک بحث است و مزدوری و خیانت و جاسوسی بحث دیگری است و در همه جوامع بشری به صورت تاریخی مستلزم اشد مجازات و حتی شاید بالاتر بوده و هست.
در بسیاری از جوامع بشری حتی مجازات افرادی که اقدام به جاسوسی و خیانت می کردند و می کنند را به فجیع ترین اشکال انجام می دادند تا تفاوت آن را با هرگونه مجازات متفاوت کنند.
البته درباره تشخیص جاسوسی و خیانت و مزدوری بحث و جدل زیاد است ولی آنچه درباره آن جدلی نیست این است که هر فردی که با دشمن ملت در زمینه ای که بر ضد منافع ملت است همراهی کند خائن و مزدور به حساب می آید و هر کسی که اطلاعات و اسرار مملکتی را به هر بهانه ای به دشمنان ملت بدهد جاسوس است.
بر همین اساس حتی اگر فردی مخالف سیاسی یک نظام باشد نمی تواند بهانه مخالف نظام بودن را اسباب و بهانه جاسوسی برای دیگران کند و اینکه برخی این روزها مثلا بحث لو دادن اطلاعات برنامه هسته ای ایران را به دلیل مخالفت با نظام جمهوری اسلامی بهانه می کنند، طبق همه معیارهای سیاسی، به هیچ وجه در زمره امور مربوط به مخالف سیاسی بودن نمی گنجد و فقط در چهارچوب جاسوسی و مزدوری می گنجد.
پس از انقلاب اسلامی در ایران مارها دور هم جمع شدند و به وسیله صدام حسین جنگی بر علیه ایرانی ها راه انداختند و آنهایی که آن دوران را به یاد دارند به خوبی می دانند آنهایی که به جبهه های جنگ رفتند تا از مرز و بوم و ناموس خود دفاع کنند همه تابع یک تفکر سیاسی نبودند ولی همه ایرانی بودند و همه برای دفاع از ایران سینه سپر کردند.
آن طرف هم برخی به ملت ایران خیانت کردند و رفتند دست در دست دشمنان ایرانزمین گذاشتند و برای دشمنان جاسوسی کردند و کاری کردند که جوانانی که برای دفاع از سرزمین خود به جبهه رفته بودند شهید شوند.
آیا دیگر اینها را می توان ایرانی دانست؟
همراهی با دشمن یعنی تلاش برای نابودی ایران و اگر ایرانی نباشد که دیگر پیراهنی برای دعوا سر آن وجود ندارد و آنهایی که به جای دفاع از سرزمین خود به سمت دشمن و همراهی با او رفتند عملا یعنی ایرانی بودن خود را کنار گذاشته اند و ایرانی تلقی نمی شوند و حق ندارند به نام ایرانی حرف بزنند.
برخی روسپیگری و تن فروشی را به عنوان اولین مشاغل تلقی می کنند اما اگر در تاریخ کنکاش کنیم نمی توانیم مرزی میان دوران روسپیگری و تن فروشی انسان ها و وطن فروشی پیدا کنیم و همیشه خود فروشی همردیف تن فروشی وجود داشته.
مزدوران و خیانتکاران و جاسوسان هم خود ارزان فروشانی هستند که بابت چندرغاز پول سیاه حاضر می شوند خودفروشی کنند.
فرقی ندارد که فرد تن فروش باشد یا خودفروش سبک کنترل خودفروشان برای مجامع اطلاعاتی بسیار راحت مانند همان کنترل کنندگان باندهای فحشا می باشد، اول چراغ سبز به آنها نشان می دهند و آنها تصور می کنند که اگر با مجامع جاسوسی دشمن همراه شوند به بهشتی آنچنانی خواهند رفت و زندگی آنچنانی خواهند داشت و کم کم پس از اینکه آلوده شدند و از آنها آتو گرفتند خودفروشی بد تر از تن فروشی شروع می شود.
پرویز پرستویی به حکم اعدام سه جوان حوادث آبان واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2020
پرویز پرستویی به حکم اعدام سه جوان حوادث آبان واکنش نشان داد
برخی ممکن است از نظر مالی در مضیقه باشند و برخی از نظر شخصیتی و روحی و روانی.
معمولا هم دشمن برای انجام این اعمال شوم خود به دنبال بد بخت ترین افراد و سرافکنده ترین آنها می روند وکار به جایی می رسد که مجامع اطلاعاتی غربی به قول معروف برای اینها هزینه دستمال توالت خانه خود نمی کنند و بر اینها نام مزدوران پنجاه دلاری می گذارند چرا که برای پنجاه دلار حاضر می باشند خودفروشی کنند و دست به هر کاری بزنند.
البته برخی هم ظاهرا بسیار ارزانتر هستند.
برخی حاضر می باشند خودشان را برای دریافت یک مهر ویزا بفروشند و دشمن آنها را وادار می کند تا نهایت خیانت به کشور و ملت خود را انجام دهند تا مبادا اقامتشان را باطل کند.
بعد که اینها آن ویزا را دریافت می کنند و شروع می کنند به خیانت کردن به مملکت خود کم کم در گرداب ایجاد شده توسط مجامع امنیتی و اطلاعاتی دشمنان مملکت گیر می کنند و آنها را اسیر می کنند که یا آنچه ما می گوییم باید انجام دهید یا اینکه اقامتتان را باطل می کنیم و به کشور خودتان بر می گردانیم و با توجه به اینکه اینها خود ارزان فروشی کرده اند و به خوبی می دانند که اقدام به جاسوسی و خیانت و مزدوری کرده اند و در کشور مبدأ مجازات های سنگین در انتظارشان است آنها حاضر می شوند هر کاری که دشمن دستور می دهد انجام دهند و ناموس خود را هم در این راه می گذارند.
عملا دیگر چیزی به نام ناموس و شرف و... برای اینها باقی نمی ماند و زندگی آنها وابسته به فروش ناموس وشرف خود می شود.
جریان اتفاقی که اخیرا میان آقای پرویز پرستویی و یکی از اینها اتفاق افتاد هم نمونه ای از همین جریان می باشد.
فکر نمی کنم کسی در ایران حد اقل یک بار فیلم مارمولک پرویز پرستویی را ندیده باشد.
دیالوگ های هنرمندانه پرویز پرستویی در این فیلم پس از حدود بیست سال هنوز مستمسک خاص وعام برای ابراز نارضایتی خود از مسایل اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی جامعه می باشد.
آقای پرویز پرستویی هم نامی آشنا در سینمای ایران که در بسیاری از موارد در زمره مخالفین فکری سیاسی به حساب می آید قرار می گیرد است.
اما نکته قابل تامل در این است که آقای پرستویی نشان داد که مخالفت فکری و عقیدتی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و ... حد و مرز دارد و این حد و مرز ایران و منافع ایران است.
آقای پرستویی نشان داد که یک ایرانی با شرف است که علیرغم اینکه در بسیاری از موارد ممکن است که عقاید متضاد با عقاید و افکار برخی سیاستمداران در قدرت داشته باشد ولی هیچوقت حاضر نمی باشد شرف و میهن پرستی خود را فدای اینکه یک ویزا به او داده اند برود آمریکا کند.
با توجه به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان ایران شده، مدتی است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای تخریب سپاه پاسداران و عادی سازی توهین به نمادهایی که همه نقشه های آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران را به هم زدند راه انداخته اند.
اینها می خواهند عمل تروریستی خود در ترور شهید سلیمانی را عادی سازی کنند و به همین دلیل هم برخی را با نام ایرانی اجیر می کنند تا مثلا بگویند که ببینید ایرانی ها هم خودشان خیلی طرفدار سلیمانی نیستند، این در حالی است که ملیون ها ایرانی در مراسم تشییع جنازه شهید سلیمانی نشان دادند که ملیون ها ایرانی وی را سردار و قهرمان ملی می دانند و اینکه سه چهار نفر پنجاه دلاری بیایند سخنی بر علیه او بزنند جایگاه او را پایین نمی آورد.
آنها می خواستند که آن پنجاه دلاری بیاید در مقابل پرویز پرستویی حرفی بزند و توقع داشتند پرویز پرستویی از ترس اینکه مبادا ویزایش باطل شود و از آمریکا دپورت شود واکنش نشان ندهد تا بگویند ببینید حتی این هنرپیشه معروف ایرانی هم حرفی درباره سلیمانی نمی زند.
البته کاملا هم مشخص است که برخی تعدادی خودفروش پنجاه دلاری را اجیر کرده بودند تا افراد با شرف مانند پرویز پرستویی را تخریب کنند و همه برنامه شان صحنه سازی برای چنین کاری بود و اینکه رسانه های مخالف ایران هم بلافاصله مساله را برجسته کنند خود ثابت می کند که همه این رفتارها برنامه بود وطرف مقابل هم با رفتار و کردار خود نشان داد که بی شرفی در این پنجاه دلاری به آخر خط رسیده و آنقدر بدبخت و بیچاره و مستاصل شده که مجامع اطلاعاتی دشمنان ملت ایران وی را در چنین شرایطی قرار داده اند.
اینجا است که می توان گفت سیلی پرویز پرستویی از طرف هشتاد ملیون ایرانی بر گوش خودفروختگان بود.
قطعا این هشتاد ملیون ایرانی دیدگاه های سیاسی و فکری و فرهنگی و اجتماعی و ... متفاوت با یکدیگر دارد اما در یک چیز با هم شریک هستند، شرافت خود را به هیچ قیمتی به دشمن نمی فروشند و دهن هر کس بدون وضو نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به زبان بیاورد را خورد می کنند.
هزاران سال است که ایرانزمین سرجای خود مانده، صدها دوره بالا و پایین به خود دیده، دولت ها و حکومت ها و نظام های سیاسی و تمدن های مختلف در این هزاران سال در جایجای کره خاکی رفتند و حتی دیگر وجودی از آنها نیست اما ایران مانده و خواهد ماند.
بقای ایران گروی همان وجود و غیرت و شیر مردی و شرافت " زنان و مردان " ایران زمین بوده و هست.
درود بر هرچه ایرانی با غیرت و با شرف است.
مطمئن باشید سیلی را پنجاه دلاری خورد اما صدایش را در وین شنیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала