۵۰۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد بندر امام در ایران شد

© Photo / IRNAبندر شهید باهنر بندرعباس
بندر شهید باهنر بندرعباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
مدیر کله غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان اطلاع داد که بیش از نیم میلیون تن کالای اساسی در ۸ کشتی در سال جاری به بندر امام وارد شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امید جهان‌نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان بیان داشت کهاین کالاها به سفارش شرکت بازرگانی دولتی برای تأمین نیاز مصرفی کشور و حفظ ذخایر این کالاها خریداری شده است، میزان دقیق محموله‌ی این کشتی‌ها را ۵۱۳ هزار و ۸۲۳ تن اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد که این میزان کالای وارد شده شامل ۴۲۷ هزار تن گندم در قالب ۶ فروند کشتی و ۸۶ هزار تن روغن خام خوراکی در قالب ۲ فروند کشتی است و افزود: کالاهای وارد شده پس از تخلیه به سراسر کشور ارسال می‌شود اما مقاصد گندم و روغن خام وارد شده‌ی اخیر، عمدتاً استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران و فارس بوده است.
جهان‌نژادیان تاکید کرد که در حال حاضر ۳ فروند کشتی حامل ۲۰۹ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند و گفت: کالاهای ترخیص شده در این بندر بر اساس برنامه‌ی حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران از سوی ناوگان جابه‌جایی بار و کالا به مبادی مصرف و مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور انتقال می‌یابند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала