مراجع قم مبلغ فطریه ۱۴۰۱ را اعلام کردند +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoهلال ماه رمضان
هلال ماه رمضان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
دفاتر مراجع عظام تقلید، مقدار و مبلغ فطریه رمضان امسال را اعلام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری‌های ایرانی، مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان ۱۴۰۱ اعلام کردند که بدین شرح است، ضمن اینکه زکات فطره سال ۱۴۰۱شمسی، به قیمت گندم برای هر نفر، " چهل هزار تومان " اعلام شده است.
دفتر آیت الله العظمی خامنه ای: «مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است.»
دفتر آیت الله العظمی سیستانی: گندم: ۴۰ هزار تومان، برنج ایرانی: ۲۲۵ هزار تومان، برنج غیرایرانی: ۶۰ هزار تومان.
دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی: گندم: ۴۰ هزار تومان، برنج: ۱۴۰ هزار تومان.
دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی: گندم: ۴۰ هزار تومان، برنج ایرانی: ۲۵۰ هزار تومان، برنج پاکستانی: ۱۱۰ هزار تومان، برنج هندی: ۷۵ هزار تومان.
دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی: گندم: ۴۰ هزار تومان، برنج: ۱۵۰ هزار تومان.
کفاره روزه غیر عمد مبلغ هشت هزار تومان معادل ۸۰.۰۰۰ ریال است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود؛ همچنین کفاره روزه عمد مبلغ چهارصد و هشتاد هزار تومان معادل ۴.۸۰۰.۰۰۰ ریال است.
دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی: گندم: ۴۰ هزار تومان، برنج: ۱۵۰ هزار تومان.
کاربران بسیاری پس از اعلام مبلغ فطریه، به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. غالب این کاربران عنوان می‌کنند کسی که در خرج روزمره خود مانده است و توانایی خرید نان و یا برنج را ندارد چگونه چنین مبلغی را برای فطریه پرداخت کند در حالی که خود نیز نیازمند است؟! عده‌ای از این کاربران معتقدند فطریه به همگان واجب نیست و کسانی که از پس مخارج خود برنمی‌آیند نباید فطریه دهند.
کاربرانی با کنایه عنوان می‌کنند اگر قرار باشد حق و عدالتی صورت بگیرد بهترین اقدام این است که مردم فطریه ندهند و دولت فطریه آنها را بپردازد چراکه امسال به قدری گرانی و تورم را مردم تحمل کردند و چشیدند که دیگر توانی برای روبرو شدن با گرانی‌ها ندارند. و حقیقتا مردم و شهروندان ایرانی چه گناهی کرده‌اند که برخی ثروت ایران را به غارت می‌برند و اختلاس‌های بزرگ صورت می‌گیرد و تاوان آن را مردم با گرانی‌ها و تورم پرداخت می‌کنند؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала