در بریتانیا گفتند چگونه جهان در آینده نزدیک تقسیم خواهد شد

© Fotolia / KLimAx Foto روسیه و آمریکا
 روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
در تلگراف در مورد تقسیم جهان به دو بلوک متخاصم در آینده نزدیک صحبت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، لیام هالیگان، ستون نویس تلگراف، می نویسد که جهان ممکن است در آینده نزدیک به دو بلوک اقتصادی متخاصم تقسیم شود.
به گفته این روزنامه‌نگار، رویدادهای اروپا منجر به تغییر تکتونیکی شد و مفهوم توزیع حوزه‌های نفوذ بین قدرت‌های بزرگ را بازگرداند. نویسنده مقاله پیشنهاد می کند که دور جدیدی از رویارویی بین مسکو و واشنگتن می تواند کره زمین را به دو اردوگاه رقیب تقسیم کند و به دوران جهانی شدن پایان دهد.
آمریکا باید قدردان فعالیت های ضدتروریستی روسیه باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
گزارش و تحلیل
آمریکا باید قدردان فعالیت های ضدتروریستی روسیه باشد
به نظر او، خطوط کلی اتحادهای آینده از قبل قابل مشاهده است. ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا دیگر روسیه را کشور دوست نمی دانند، اما کشورهای قدرتمندی در جهان هستند که روابط گرمی با آن دارند. از جمله اندونزی، چین و هند هستند. همانطور که ناظر خاطرنشان کرد، این نیروهای تأثیرگذار از مسکو حمایت سیاسی می کنند و تجارت با آن را افزایش می دهند.
هالیگان می نویسد: "زمانی که غرب بانک های روسی را از سیستم سوئیفت حذف کرد، این UnionPay چینی <…> بود که برای کمک به روسیه در جریان تجارت و پرداخت های خارجی وارد عمل شد.
وی یادآور شد که در دوران شوروی، تمام خطوط لوله نفت و گاز در جهت اتحادیه اروپا متمرکز شده بود. این مقاله نویس پیشنهاد کرد که اکنون مسکو صادرات را متنوع می کند و بزرگراه های انرژی را به سمت بازارهای پررونق آسیا می سازد تا به بروکسل وابسته نباشد.
علاوه بر این، پکن در تابستان امسال میزبان چهاردهمین اجلاس سران بریکس خواهد بود. این نشریه می گوید برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در حال حاضر روی ایجاد سیستم های پرداخت، آژانس های رتبه بندی و زیرساخت های مالی کلیدی مستقل از غرب کار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала