چرا بدنمان را دوست نداریم؟ +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Luis RobayoКолумбийский художник-модификатор тела Damian Carnicero
Колумбийский художник-модификатор тела Damian Carnicero - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
افزایش عجیب عمل های زیبایی در دهه اخیر.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه زنان امروز، در آمارهای گزارش شده از سوی منابع رسمی و مجازی می توان گفت که تعداد عمل های زیبایی در میان مردم کشورهای مختلف از جمله ایران هر سال رو به افزایش است.
برای مثال در یک بازه زمانی ده‌ ساله نسبت به دهه نخست سال ۲۰۰۰ میلادی، جراحی زیبایی سینه در بانوان ۷۰ درصد، کوچک کردن و برداشتن چربی‌های شکم به روش های گوناگون از جمله لیزر، فریز و لیپوساکشن ۷۹ درصد، لیفتینگ و برجسته کردن لمبرها ۸۰ درصد و برداشتن افتادگی در ناحیه بازو ۴۵ درصد رشد داشته‌ است.
مهم ترین موضوعی که نظر برخی روانشناسان را در این رابطه به خود جذب کرده است بحث خود نازیبا پنداری در میان مردم، به ویژه بانوان است. تنها درصد ناچیزی از افرادی که عمل زیبایی را انجام می دهند واقعا به آن نیاز دارند. لازم به ذکر است که برای مثال کشیدن پوست در گذشته فقط برای ترمیم ناحیه سوختگی صورت و یا سایر بافت های آسیب دیده انجام می شده است ولی اکنون یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی به شمار می رود.
به عقیده کاربران، یکی از دلایلی که چرا بدنمان را دوست نداریم می تواند نظر اطرافیان، خانواده، جامعه و خود ما درباره خودمان و عدم اعتماد به نفس باشد. برخی بر این عقیده اند که کسانی عمل زیبایی برداشتن چربی انجام می دهند که به خاطر تنبلی، وقت برای ورزش کردن نگذاشته و به دنبال شیوه های آلترناتیو هستند.
در این میان لازم به ذکر است که بازار عمل های زیبایی بازاری به شدت پر سود برای جراحان پلاستیک می باشد و به نظر می رسد تا زمانی این عمل ها برای افرادی خاص پرسود باشد، نمی توان شاهد کاهش آن به این زودی ها بود.
برخی دیگر از کاربران نیز بر این عقیده اند که مردم دوست دارند شبیه به آنچه که در همان زمان در جامعه به عنوان ایده آل زیبایی شمرده می شود باشند. این روند مد هر ساله دستخوش تغییرات قرار می گیرد. برای مثال زمانی لب های کوچک به نوعی ایده آل به شمار می رفت ولی اکنون لب های پروتز شده یا به صورت عامیانه لب های آنجلینا جولی به شدت مورد توجه بسیاری از اقشار جوامع مختلف قرار گرفته است. کاربرانی نیز برای افرادی که عمل زیبایی فراوان انجام می دهند توصیه می کنند که بهتر است علاوه بر تغییرات فیزیکی، کمی از لحاظ کیفی بر روی سیرت، شخصیت و افکار خود نیز کار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала