روسيه خواستار پايبندى به بيانيه شوراى امنيت درباره غير مجاز بودن استفاده از سلاح هسته‌اى شد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Исполняющий обязанности министра иностранных дел РФ Сергей Лавров
Исполняющий обязанности министра иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه خواستار پایبندی به بیانیه‌ پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در خصوص غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه اظهار داشت: همه ما باید به بیانیه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای پایبند باشیم.
لاوروف بیان داشت: غرب برای اطمینان از این موضوع، باید همکاران اوکراینی و لهستانی ما را که هیچ خطری در استفاده از چنین کلمات خطرناکی نمی بینند، تنبیه کند.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که در حال جنگ با ناتو هستیم. وی تاکید کرد که "این موضوع خود گامی دیگر در جهت افزایش خطرات آنچه ما اخیراً در مورد آن صحبت کردیم (مسئله احتمال جنگ هسته‌ای) خواهد بود. به گفته لاوروف، "متاسفانه خود ناتو معتقد است که در حال جنگ با روسیه است."
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
لاوروف زمان پایان عملیات ویژه در اوکراین را اعلام کرد
وی خاطرنشان کرد: ناتو و رهبران اتحادیه اروپا و بسیاری در انگلیس، آمریکا، لهستان، فرانسه، آلمان و البته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علنا و مصرانه اعلام می‌کنند که پوتین باید ببازد، روسیه باید شکست بخورد.
لاوروف افزود: به نظر من، کسانی که از چنین اصطلاحاتی استفاده می‌کنند، معتقدند که با کسانی که می‌خواهند (آنها را) شکست دهند، در جنگ هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала