آیا می‌توان از مصرف داروی فشار خون رها شد؟

© Fotolia / Andrei Tsalko فشار خون
 فشار خون   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
بدن انسان به دلیل بالا رفتن سن دچار بیماری های متعددی می شود که فشار خون در سالمندان از مهم ترین آن ها است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای"نشنال وورلد"، بدن انسان پس از قدم گذاشتن در مرحله پیری دچار بیماری های متعددی می شود که فشار خون در سالمندان از مهم ترین آن ها است به دلیل اینکه بالا رفتن فشار خون خطر سکته قلب را به همراه دارد. هر چه بالا رفتن فشار خون خطرناک باشد به همان اندازه پایین بودن فشار خون نیز خطرناک است.
نگرانی از مصرف به موقع قرص‌های روزانه فشار خون همیشه یکی از نگرانی‌های سالمندان بوده است اما اکنون محققان از ابداع تزریق شش ماهه ای برای فشار خون خبر می دهند که خیال خیلی‌ها را از این بابت آسوده خواهد کرد.
ربات همراه برای سالمندان به بازار آمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2022
ربات همراه برای سالمندان به بازار آمد
افرادی که فشار خون بالا دارند، معمولا یک بار در روز برای کنترل این بیماری قرص مصرف می‌کنند. محققان اکنون سرگرم آزمایش این رویکرد هستند که به گفته آنها برای اولین بار در جهان است که می توان فشار خون بالا را درمان کرد.
داروی جدید، پروتئینی به نام آنژیوتانسینوژن را هدف قرار می‌دهد که توسط کبد تولید می‌شود و در تنظیم فشار خون نقش دارد. آزمایشات فاز نخست بر روی ۸۴ بیمار نشان داد که یک دُز از این داروی جدید، پس از سه هفته، غلظت هورمون را در خون افراد حداقل ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.
این اثر پس از ۱۲ هفته نیز پابرجا خواهد بود و محققان امیدوارند بتواند سطح فشار خون را برای مدت طولانی کنترل کند. سازندگان این دارو می‌گویند که این می‌تواند یک راه‌حل "قابل کنترل‌تر و عملی‌تر" برای بیماران باشد و خطر فراموشی مصرف قرص‌های فشار خون روزانه را از بین ببرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала