"هواپیمای روز قیامت" 9 ماه مه بر فراز میدان سرخ در مسکو پرواز خواهد کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر "هواپیمای روز قیامت" 9 ماه مه بر فراز میدان سرخ در مسکو پرواز خواهد کرد
هواپیمای روز قیامت 9 ماه مه بر فراز میدان سرخ در مسکو پرواز خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
پست هوایی فرماندهی ایلیوشین -۸۰ که "هواپیمای روز قیامت" نامیده می‌شود، در بخش هوایی رژه نظامی در میدان سرخ مسکو شرکت خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، همچنین جنگنده های "سوخو 57" Su-57)) و جدیدترین هواپیمای میگ 31 ای در رژه 9 ماه مه حضور خواهند داشت.
وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این مطلب، خاطرنشان کرد: بخش هوایی رژه نظامی در میدان سرخ با 77 هواپیما و هلیکوپتر - با توجه به تعداد سال‌هایی که از پایان جنگ بزرگ میهنی می‌گذرد – برگزار خواهد شد.
هواپیمای روز قیامت در روسیه ساخته می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
هواپیمای روز قیامت در روسیه ساخته می‌شود
بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت وزارت دفاع روسیه، بخش هوایی این رژه توسط بالگرد میل 26 (Mi-26) که بزرگترین هلیکوپتر ترابری جهان است افتتاح می شود. بالگردهای Mi-8، Mi-24، Mi-28N و Ka-52 نیز بر فراز مسکو پرواز خواهند کرد. پس از هلیکوپترها، تماشاگران هواپیمای ایلیوشین 80 را می بینند که برای برقراری ارتباط و فرماندهی و کنترل نیروها در درگیری با هر شدتی طراحی شده است. این هواپیما توسط جنگنده های MiG-29 اسکورت خواهد شد.
همچنین بمب‌افکن‌های دوربرد توپولف 22 ام 3 (Tu-22M3)، هواپیما های های موشک‌انداز استراتژیک توپولف 95 ام اس و توپولف 160 (Tu-95MS و (Tu-160) به همراه یک فروند هواپیمای تانکر ایلیوشین 78 (Il-78) بر فراز پایتخت پرواز خواهند کرد. بخش هوایی این رژه با جنگنده‌های سوخوی Su-35S، Su-57، جنگنده‌های رهگیر مبگ MiG-31BM و جدیدترین هواپیمای مبگ MiG-31I تکمیل می‌شود.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: برای اولین بار هشت جنگنده میگ با مارک MiG-29SMT بر فراز میدان سرخ به شکل حرف Z در حمایت از پرسنل نظامی روسیه که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت می کنند، پرواز خواهند کرد.
بخش هوایی این رژه با پرواز هواپیماهای تیم‌های آکروباتیک هوایی "شوالیه‌ها روسی" و "استریژی" (نوعی از پرنده ها) و همچنین هواپیماهای تهاجمی سوخو Su-25 که آسمان را به رنگ‌های پرچم سه‌رنگ روسیه نقاشی می‌کنند، پایان خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала