فروش نفت ایران ۳۰ درصد زیاد شده است

© Depositphotos.com / Maxxyustasفروش نفت ایران ۳۰ درصد زیاد شده است
فروش نفت ایران ۳۰ درصد زیاد شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
تحریم‌های غرب علیه روسیه و عدم تمایل چین برای خرید نفت ارزان این کشور باعث شده صادرات نفت ایران در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳۰ درصد نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته و به ۸۷۰ هزار بشکه در روز برسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اویل پرایس اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 30 درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش‌یافته و به 870 هزار بشکه در روز رسیده‌است. این درحالی‌ است که چین به‌عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت خام ایران، واردات نفت خود از روسیه را پایین آورده‌است.
ایران سریع‌ترین روند افزایش تولید را در سه‌ماهه نخست 2022 نسبت به سایر تولیدکنندگان خاورمیانه داشته‌ و حجم صادرات آن به بالاترین رقم از زمان خروج دونالد ترامپ از قرارداد برجام در 2018 رسیده‌است.
عملیات نظامی روسیه به اوکراین جریان تجارت جهانی نفت را مختل کرده و به ایران فرصت افزایش صادرات به چین را داده‌است، درحالی‌که ایران هنوز هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و هیچ دورنمای نزدیکی از قرارداد اتمی به چشم نمی‌خورد. چین هم به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا تمایلی به خرید نفت ارزان‌قیمت روسیه نشان نمی‌دهد.
کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه شاه‌ میرزایی معاون وزیر و مدیر عامل پتروشیمی و روسای هولدینگ‌ های بزرگ ایرانی الکسی ویالکین رئیس اکسپو سنتر مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
سفیر ایران از نمایشگاه نفت و گاز روسیه بازدید کرد
ایران بیشتر نفت خود را به چین می‌فروشد و جریان فروش نفت ایران به این کشور هیچ‌گاه از زمان اعمال تحریم‌های ترامپ در 2018 متوقف نشده‌است. طبق گفته یکی از تحلیلگران کپلر، چین تمایل بیشتری برای واردات نفت خام ایران دارد و نگران تحریم‌های ثانویه آمریکا به‌خاطر معامله با ایران نیست، چون به‌نظر می‌رسد ظرفیت واشنگتن با روسیه پر شده‌است.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران به‌تازگی اعلام کرده‌ صادرات نفت این کشور در سال 1400 شمسی بیش‌از 40 درصد افزایش‌یافته است.
طبق گزارش شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی، دلیل عدم تمایل چین به نفت ارزان روسیه را می‌توان هزینه بالای حمل محموله‌های نفتی روسیه به‌خاطر تحریم‌ها، چالش‌های به‌وجودآمده برای پرداخت هزینه این نفت و بیمه نفت‌کش‌ها دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала