تخصیص ۲۵۰ میلیون یورو برای ساخت نیروگاه "کلاس اف" در استان قزوین ایران

© Photo / IRNAنیروگاه "کلاس اف" در ایران
نیروگاه کلاس اف در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
معاون اجرایی رئیس‌ جمهور ایران اعلام کرد برای شهرستان‌های بویین‌زهرا و آوج ۹۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیون یورو برای احداث نیروگاه "کلاس اف" بویین‌زهرا اختصاص دادیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس‌ جمهور برگزار شد،‌ درباره نتایج سفر ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: در مجموع در 9 فصل اقدامات بسیار مبارکی به عمل آمده که شامل فصل زیربنایی، صنعت و معدن، فرهنگی، آموزشی و ورزشی، حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان، حوزه آب، خاک و کشاورزی، حوزه اشتغال، حوزه امنیتی، نظامی و قضایی و در نهایت در بخش سرمایه‌گذاری است.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
آغاز ساخت نیروگاه اتمی تمام بومی در ایران
وی با اشاره به تأمین منابع ارزی و ریالی برای توسعه استان قزوین اضافه کرد: در این سفر اقدامات مؤثری برای توسعه استان با توجه به شاخص‌ها و مزیت‌های استان قزوین از جمله کشاورزی،‌ صنعتی و گردشگری صورت گرفت و مصوبات آن قطعی شد.
مرتضوی با اشاره به احصا و شناسایی نیازمندی‌ها و اولویت‌های استان قزوین ادامه داد: این نیازمندی‌‌ها در قالب 191 طرح و پروژه تعریف و تأمین اعتبار مناسبی شدند. علاوه بر اقداماتی که از محل منابع عمومی دولت برای استان صورت گرفت، خوشبختانه در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیلات 12 هزار و 174 میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع بزرگ،‌ متوسط و کوچک تصویب شد.
وی یادآور شد: این در حالی است که نیاز مسکن استان قزوین هم در یک برش مناسب در 4 سال پیش‌بینی شده و تسهیلات مورد نیاز برای تأمین مسکن هم در این بخش اختصاص داده خواهد شد.
نیروگاه سیکل ترکیبی یا نیروگاه کلاس اف (به انگلیسی: Combined cycle power plant) نیروگاهی است که شامل شماری توربین گاز و توربین بخار می‌شود. در این گونه نیروگاه، با استفاده از بویلر بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین‌های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین‌های بخار استفاده می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала