کشف روش بی نظیری در تشخیص و درمان سرطان ریه

© Fotolia / PIC4Uسرطان ریه
سرطان ریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
در سراسر دنیا، سرطان ریه شایع‌ترین سرطان از لحاظ شیوع و مرگ و میر به‌شمار می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه "news.cgtn"، در سراسر دنیا، سرطان ریه شایع‌ترین سرطان از لحاظ شیوع و مرگ و میر به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۸، ۱٫۶۱ میلیون مورد جدید و ۱٫۳۸ میلیون مرگ و میر ناشی از سرطان ریه گزارش شد. بالاترین نرخ‌ها در اروپا و آمریکای شمالی است. جمعیتی که احتمال ایجاد سرطان ریه در آن‌ها بیشتر است افراد بالای ۵۰ سال هستند که سابقه کشیدن سیگار دارند. خلاف میزان مرگ و میر در مردان که از بیش از ۲۰ سال پیش در حال کاهش است، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در زنان در طول دهه‌های گذشته افزایش یافته‌ و اخیراً در حال تثبیت است.
ژی ژیویی، مدیر مرکز تحقیقات پزشکی چین گفت: "چین پیشرفت های بزرگی در تشخیص و درمان سرطان ریه داشته است. به گفته این متخصص، تشخیص زودهنگام برای درمان زودهنگام بیماران مبتلا به سرطان ریه حیاتی است که به پیشرفت میزان بهبودی کمک می‌کند.
مورچه سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
مورچه بهتر از سگ، سرطان را تشخیص می‌دهد
به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، سی‌تی‌اسکن‌های بیشتری در چین برای تشخیص بیماری‌های ریوی انجام شده است که منجر به کشف زودهنگام ندول‌های ریه در بیماران و در نتیجه تشخیص سرطان در مراحل اولیه می‌شود.
در این میان، بیماران مبتلا به سرطان ریه به طور فزاینده ای با جراحی کم تهاجمی به ویژه توراکوسکوپی درمان می‌شوند که در مقایسه با جراحی باز در گذشته آسیب بسیار کمتری به بدن وارد می‌کند. این درمان بیشتر بیماران سرطان ریه را در مراحل اولیه درمان می‌کند و به بیماران مسن بیشتری کمک می کند تا از جراحی‌ها جان سالم به در ببرند.
علاوه بر این، با استفاده گسترده از آزمایش‌های ژنتیکی که به تشخیص جهش در DNA سلول‌های سرطانی کمک می‌کند، هدف درمانی و ایمونوتراپی برای کمک به بیشتر بیماران سرطانی در مراحل پایانی برای زنده ماندن طولانی‌تر و کیفیت زندگی بهتر اتخاذ شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала