لاوروف: روند خطرناکی در شورای امنیت سازمان ملل در جریان است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، از تلاش آمریکا برای کاهش ارزش حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد که این یک روند خطرناک است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، از تلاش آمریکا برای کاهش ارزش حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد که این یک روند خطرناک است.
این دیپلمات توضیح داد که واشنگتن و متحدانش تلاش می کنند با انتقال اختیارات خود از شورای امنیت سازمان ملل به مجمع عمومی، حق وتو را بی ارزش کنند. جایی که از طریق بازو چرخاندن، باج خواهی، تهدید و از جمله تهدید در مورد محل نگهداری حساب های بانکی نمایندگی ها، محل تحصیل فرزندان، اکثریت" را زیر فشار قرار بدهند. به نظر وی، این روند خطرناکی است، زیرا شورای امنیت سازمان ملل با پنج عضو دارای حق وتو "آخرین جزیره حقوق بین الملل" است.
Christopher Wray is seated prior to testifying before a Senate Judiciary Committee confirmation hearing on his nomination to be the next FBI director on Capitol Hill in Washington, U.S., July 12, 2017. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
آمریکا: تهدید ضد اطلاعاتی چین بی‌ سابقه است
لاوروف همچنین به این نکته توجه کرد که اگر حق وتو نبود، سازمان ملل نیز به سرنوشت لیگ ملل دچار می شد، زیرا به گفته وی، زمانی که قدرت های بزرگ نتوانند از اختیارات خود استفاده کنند و بین خود مذاکره کنند، و از حق وتو برای مذاکره استفاده کنند،هیچ چیز خوبی نیست. ایالات متحده تقریباً تمام تماس‌های خود با مسکو را در پس‌زمینه عملیات ویژه در اوکراین رها کرد.
او همچنین ایالات متحده را متهم کرد که به دنبال ایجاد سازمانی است که به عنوان "ضد سازمان ملل" یا جایگزینی برای سازمان ملل عمل کند.
لاوروف گفت:"باز هم احساس برتری و در عین حال حتی عدم تمایل به بحث در مورد موضوعات مهم در قالب هایی که در آن اعتراض و مخالفت می کنند، محسوس است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала