سفر نارندا مودی تحت تدابیر شدید امنیتی به کشمیر

© REUTERS / Ben Nelmsسفر نارندا مودی تحت تدابیر شدید امنیتی به کشمیر
سفر نارندا مودی تحت تدابیر شدید امنیتی به کشمیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
اشتراک
نخست وزیر هند روز یکشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی به منطقه مورد مناقشه کشمیر سفر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان، طی این بازدید اقدام به افتتاح از راه دور یک تونل و دو پروژه برق آبی قبل از شروع سخنرانی با محوریت دستاوردهای دولتش در حوزه توسعه کرد.
مودی اظهار کرد: این منطقه از سال ۲۰۱۹ در مسیر یک توسعه بی سابقه قرار گرفته است.
وی با اشاره به منطقه دره کشمیر که به عنوان کانون احساسات ضد هند مطرح بوده عنوان کرد: اجازه دهید به جوانان این دره اطمینان دهم که آنها با مشکلات و مصائبی که والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان با آنها مواجه بودند، مواجه نخواهند شد. سخنرانی او بخشی از یک مراسم سالانه در هند در بزرگداشت دموکراسی مردمی انجام شد.
یکی از پروژه‌ های حوزه انرژی که او امروز یکشنبه پایه گذاری کرد، برای اولین بار توسط مانموهان سینگ نخست وزیر سابق در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد.
بحران کشمیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
درگیری در کشمیر
ده ها هزار نفر از مردم و مقامات منتخب شوراهای محلی سراسر آن منطقه به منظور استماع سخنرانی مودی در محل روستای پالی در نزدیکی شهر جامو تجمع کردند؛ سخنرانی که در ضمن اجرای تدابیر امنیتی شدید برگزار شد. این منطقه که مودی از آن بازدید کرد عمدتا سه سال قبال از تغییرات اعمال شده از سوی دولت هند در وضعیت کشمیر استقبال کرد.
در حالی که نیروهای دولتی در سراسر کشمیر توزیع شدند تا هر گونه خشونتی را دفع کنند، گزارش شد که روز جمعه دو شبه نظامی و یک افسر نیروهای امنیتی در یک درگیری مسلحانه در فاصله ۱۵ کیلومتری از روستای پالی کشته شدند.
در سال ۲۰۱۹ دولت مودی وضعیت نیمه خودمختار این منطقه را به همراه قانون اساسی مجزای آنجا لغو و آنجا را تقسیم به دو منطقه فدرال شامل لداخ و جامو-کشمیر کرد. مودی بعد از لغو این وضعیت دو بار دیگر نیز قبلا به کشمیر رفته بود که در جریان انها به سراغ بازدید از چند کمپ نظامی با هدف پاس داشتنیک فستیوال هندو با سربازان رفت.
منطقه کشمیر به دو قسمت که یکی تحت کنترل پاکستان و دیگری تحت کنترل هند است تقسیم شده است در حالی که هر دو کشور مدعی حق مالکیت این منطقه را دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала