گریه باستان شناس ایرانی برای نابودی ارگان یادگار تمدن عیلامی +ویدئو

© Photo / Capture The Uncapturableحفاری باستان شناسی
حفاری باستان شناسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
میراث فرهنگی: لوله کشی آب تخریب کننده اثر ملی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته ویدئویی از اسماعیل یغمایی، باستان شناس سرشناس ایران در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد این باستان شناس برای لوله‌کشی‌های آب تخریب‌کننده ارگان یادگار تمدن عیلامی در خوزستان در حال گریستن است. با توجه به اینکه این ویدئو قدیمی است اما طبق صحبت‌های اسماعیل یغمایی علت این گریه همچنان باقی است و خطری تازه اثر ملی این کشور را تهدید می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان نسبت به اعتراض غم‌انگیز این باستان شناس به خاطر نگرانی از تخریب ارگان به یادگار مانده از تمدن عیلامی با اجرای پروژه لوله‌کشی آب در خوزستان گفت: «کارشناسان استانی تا سطح ملی، بررسی‌های حافظت از این اثر ملی در مسیر پروژه لوله‌کشی آب را انجام داده و در نهایت مجوز صادر شده است. این لوله‌کشی آب از کنار لوله‌های نفتی که از دیر باز در منطقه بوده است رد می‌شود.»
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از بی‌توجهی‌ها که موارد آن هم کم نیست عنوان می‌کنند چگونه تمدن ایرانی را نابود می‌کنند نه به خاطر این موضوع بلکه به هزاران دلیل از کوتاهی و قصور این مسئولان باید گریست. این کاربران با آقای یغمایی همدردی می‌کنند و با وی هم نظر هستند و معتقدند چنین افرادی ارزش آب و خاک و کشور خود را می‌داند نه کسانی که برای خرید سیسمونی فرزندشان از کشور دیگری خرید می‌کنند و تنها جز به منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشد.
جمعی از کاربران نیز از بی‌کفایتی مسئولین خوزستانی صحبت می‌کنند و خواستار عزل و برکناری آنها هستند چراکه معتقدند این استان همیشه با مشکلات بسیار زیادی مواجه است اما هیچ اقدام درستی که نتیجه‌بخش باشد انجام نمی‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала