با خشکی چشم‌ها در فصل بهار چه کنیم؟ +عکس

© Photo / Pixabayاشک چشم
اشک چشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
خشکی چشم‌ها در بهار معمولا با قرارگرفتن در معرض آلرژن‌های خاصی مانند گرده‌های گیاهان، گردو غبار و قارچ ایجاد می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، آلرژی‌های چشمی می‌توانند تغییراتی در تولید اشک ایجاد کنند. در برخی موارد، چشم‌ها ممکن است مکررا آبریزش داشته باشند اما به دلیل آلرژن‌ها همچنان خشک باشند. علائم خشکی فصلی چشم‌ها شامل قرمزی، سوزش، درد، خارش، تاری دید، احساس زبری در چشم (انگار چیزی شبیه ماسه در چشم است)، آبریزش چشم‌ها، احساس وجود جسم خارجی در چشم می‌باشد.
چند نکته برای به کنترل علائم خشکی چشم در بهار کمک می‌کند. استفاده از دستگاه رطوبت ساز، دستگاه رطوبت ساز می‌تواند رطوبت هوای محیط را بیشتر کرده و خشکی آن را کاهش بدهد. در محل کارتان یا در گوشه اتاقی که بیشتر اوقات آنجا هستید یک دستگاه رطوبت ساز بگذارید.
دوری کردن از آلرژن‌ها، محدودکردن تماس با آلرژن‌ها می‌تواند به میزان زیادی از علائم خشکی چشم‌هایتان کم کند. مثلا اگر به گرده درختان حساسیت دارید سعی کنید زمانی که تعداد گرده‌ها زیاد است بیرون نروید. تا حد امکان از لنز استفاده نشود و چشم‌ها را با محلول شست‌وشوی چشم بشویید.
استفاده ا از قطره‌های اشک مصنوعی، قطره‌های اشک مصنوعی قطره‌های چشمی نرم‌کننده و مرطوب‌کننده‌ای هستند که خشکی چشم‌ها را کاهش می‌دهند. این قطره‌ها را می‌توانید طی روز هرچند بار که لازم است استفاده کنید تا خارش و سوزش چشم‌هایتان کمتر شود.
استفاده از کمپرس سرد نیز می‌تواند سبب تسکین فوری علائم آلرژی شود، از جمله بهبود ظاهر پوست اطراف چشم‌ها. پارچه نرم و تمیزی را برای این کار انتخاب کنید. پارچه را به آب سرد آغشته کرده و بچلانید و روی چشم‌ها بگذارید. هروقت احساس کردید دیگر سرد نیست، مجددا این کار را تکرار کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала