شناسایی علت انفجارهای رادیویی سریع در فضا

© Photo / NASA/JPL-Caltechشناسایی علت انفجارهای رادیویی سریع در فضا
شناسایی علت انفجارهای رادیویی سریع در فضا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
دانشمندان چینی از دانشگاه نانجینگ دلیل وقوع انفجارهای سریع رادیویی (FRB) در فضا را شناسایی کرده اند. نتایج کار آنها در مجله Astrophysical شرح داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس محاسبات تیم تحقیقاتی چینی ، انفجارهای رادیویی سریع می توانند ناشی از تأثیر مغناطیسی ستارگان نوترونی و سیارات دارای مدارهای بیضی شکل آنها باشد. به گفته یکی از دانشمندان، این اثر، زمانی که یک سیاره و یک ستاره بیش از حد به یکدیگر نزدیک می شوند، گرانش ستاره را طولانی تر کرده و سیاره را منحرف کرده و حتی می تواند برخی از توده های کوچک را از سیاره جدا کند.
روش جدیدی برای استخراج اکسیژن در فضا در حال طرح ریزی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
روش جدیدی برای استخراج اکسیژن در فضا در حال طرح ریزی است
این پدیده سپس باعث ایجاد یک باد تابشی عظیم، مشابه باد خورشیدی، اما بسیار قوی تر می شود. این تعامل است که چنین تشعشعات رادیویی قوی را ایجاد می کند. در عین حال برخی از انفجارهای سریع رادیویی می توانند تکرار شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند فقط یک بار رخ دهند.
در ماه مارس 2022، اخترشناسان آمریکایی از دانشگاه واشنگتن مطالعه‌ای را منتشر کرده و در آن بیان کردند که منبع رادیویی اخیراً شناسایی شده GLEAM-X J162759.5-523504.3 یک شی اخترفیزیکی نادر است که ویژگی‌های کوتوله‌های سفید و تپ‌اخترها را تلفیق می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала