ساخت چاپستیک‌های هوشمند در ژاپن با امکان افزایش طعم شوری +ویدئو، عکس

© Fotolia / Torsakarinبیمار روانی چینی با چوب غذاخوری سه نفر را کشت
بیمار روانی چینی با چوب غذاخوری سه نفر را کشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
توسعه چوب غذاخوری الکتریکی که بدون نمک اضافه، طعم شوری غذاها را تقویت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از محققان ژاپنی چوب غذاخوری (چاپستیک) پیشرفته‌ای ساخته‌اند که با برق کار می‌کند و می‌تواند حسگرهای زبان را تحریک کرده و مزه نمک را تقویت کند. با کمک این محصول می‌توان مقدار نمک موجود در غذاها را کاهش داد و از زیان‌های آن کم کرد.
پژوهشگران آزمایشگاه "هومی میاشیتا" استاد دانشگاه "میجی" با همکاری شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی Kirin دست به ساخت چوب غذاخوری جدیدی زده‌اند. آن‌ها برای کاهش نمک دریافتی روزانه توسط شهروندان ژاپنی که معمولا بسیار بالاتر از میانگین تعیین‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است، این محصول الکتریکی را ساخته‌اند.
در انتهای یکی از این چوب‌های غذاخوری یک رابط فلزی قرار داده شده که جریان الکتریکی را از طریق یک شکل موج خاص به دهان کاربر می‌رساند و روی یون‌های سدیم کلرید و مونوسدیم گلوتامات اثر می‌گذارد تا طعم‌های نمکی و اومامی در پرزهای چشایی فرد تقویت شود. هدف این اختراع کاهش حداقل ۲۰ درصدی مقدار نمک در غذاهای مصرفی است.
مطالعات اخیر نشان داده که این تحریک الکتریکی می‌تواند حدود ۱.۵ برابر طعم نمک غذاها را افزایش دهد. به عبارت دیگر، اگر مقدار نمک موجود در غذا را ۳۰ درصد کاهش دهیم، طعم نهایی با استفاده از این چوب‌ها تفاوت خاصی از نگاه کاربر نخواهد داشت. گفتنی است، میزان جریان الکتریکی مورد استفاده در این چوب‌ها قابل تشخیص نیست و کاربر را آزار نمی‌دهد.
کاربران بسیاری معتقدند این اختراع کمک بزرگی به مردم خواهد کرد و عنوان می‌کنند این چاپستیک‌های بی‌نظیرند و ای کاش قاشق آن نیز ساخته می‌شد. برخی از کاربران نیز با کنایه و شوخ طبعی عنوان می‌کنند ژاپن سرزمین اختراعات است و این ژاپنی‌ها با اختراعاتشان بلاخره شورشو را درآوردند. برخی از کاربران بر این باورند به این شکل زندگی همچون گذشته لذت نخواهد داشت و زنده ماندن این چنینی نمی‌ارزد. اما کاربرانی این وسیله را برای کمک به بیمارانی می‌دانند که باید مصرف نمک خود را کنترل کنند و نه اینکه هر فردی یکی از این چوب‌های غذا را در دست بگیرد و شوری غدا را تعیین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала