روسیه پیش نویس توافقنامه حاوی جملات روشن و دقیق را به اوکراین تقدیم کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه پیش نویس سند حل و فصل درگیری را به اوکراین تقدیم کرده اما کی یف برای جواب دادن به آن عجله نشان نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تأکید کرد که طرف اوکراینی دائماً از مواضع توافق شده قبلی دور می شود و دائماً آنها را تغییر می دهد که تأثیر منفی بر اثربخشی مذاکرات دارد.
پسکوف افزود: "پیش نویس سند ما به طرف اوکراینی تقدیم شده که شامل جملات و عبارات کاملاً دقیق و واضحی است. توپ در اختیار آنهاست. ما منتظر پاسخ هستیم."
وی یادآور شد که مسکو بارها به عدم تمایل کی یف به تسریع در تدوین راه حل اشاره کرده و اکنون نیز "اوکراینی ها تمایل زیادی برای تسریع و افزایش تحرک روند مذاکرات نشان نمی دهند."
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
پوتین دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین را اعلام کرد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه 7 آوریل گفت نمایندگان کی یف در مذاکرات پیش نویس توافقنامه خود را که در آن از مهمترین مفاد ثبت شده در نشست 29 مارس در استانبول انحراف وجود دارد،تقدیم کرده اند. به گفته وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین ضرورت هماهنگی تمرینات نظامی با مسکو را حذف کرده و همچنین به جای تعهدات پیشنهادی قبلی مبنی بر عدم گسترش ضمانت های امنیتی به کریمه و سواستوپل، عبارات مبهمی را مطرح کرد. لاوروف اظهار داشت که کی یف خط مشی خود را برای طول دادن یا برهم زدن مذاکرات نشان داده است.
مذاکرات روسیه و اوکراین از 28 فوریه آغاز شد و هم در قالب دیدارهای رو در رو و هم از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود. دور نوبتی در پایان ماه مارس در استانبول برگزار شد.
در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند."
ارتش اهداف اصلی مرحله اول را اجرا کرده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داد. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرده است. 19 آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала