دادگاه لندن حکم استرداد آسانژ را به آمریکا صادر کرد

© REUTERS / Henry Nichollsجولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس
جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
دادگاه وست مینستر در لندن حکم استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را به آمریکا صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آسانژ متهم به جرایم مربوط به افشای اطلاعات سری و طبقه بندی شده است. او با خطر 175 سال حبس مواجه است و پرونده استرداد او به ایالات متحده توسط پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس رسیدگی خواهد شد. با این حال، در صورتی که پاتل رأی به استرداد وی را تأئید کنند، وکلای مدافع بنیانگذار ویکی لیکس ممکن است به دادگاه عالی لندن شکایت کرده و تقاضای تجدید نظر کنند.
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
واکنش تند مسکو به تصمیم دادگاه لندن برای استرداد آسانژ به آمریکا
دادگاه عالی انگلیس و ولز 10 دسامبر 2021 اجازه استرداد آسانژ به ایالات متحده را صادر کرد. دادگاه درخواست تجدید نظر واشنگتن را که به دنبال اعتراض به تصمیم گذشته برای ممنوعیت استرداد بود، پذیرفت. خود آسانژ نیز دادخواستی برای تجدید نظر در تصمیم دادگاه درباره استرداد ارائه کرد.
ویکی لیکس اکتبر 2016، کمی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، مکاتبات جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر کرد. در این نامه ها به مسائل مربوط به انرژی هسته ای و همچنین کمک های مالی به بنیاد کلینتون پرداخته شده است. وزارت دادگستری ایالات متحده 17 اتهام علیه آسانژ در ماه مه 2019 ارائه کرد که بعداً یک اتهام دیگر نیز به آن اضافه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала