کاربر آیفون با بی احتیاطی ارزهای دیجیتال خود را از دست داد

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر کاربر آیفون با بی احتیاطی ارزهای دیجیتال خود را از دست داد
کاربر آیفون با بی احتیاطی ارزهای دیجیتال خود را از دست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
کلاهبرداران اینترنتی از یکی از کاربران توییتر 132 اتریوم و 25 هزار تتر دزدیدند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از کاربران توییتر با ایدی @sadracheetah به شرح کلاهبرداری می پردازد و می نویسد که کاربری به نام @revive_dom روز 15 آوریل پیامکی دریافت می کند که در آن نوشته شده بود پسورد اپل آیدی خودش را ریست کند. او سپس چندین تماس از طرف اپل بدون شماره با نام Apple Inc که هر دو فیک بودند دریافت می کند.
به او گفته شده بود که فعالیت اپل آیدی شما مشکوک بوده است. آنها درخواست کردند یک بار دیگر اپل آیدی خودش را ریست کند تا امنیت اکانت دوباره برقرار شود. کاربر گزینه وریفای 2fa رو برای ارتقای امنیت اکانت فعال کرده بود که در ادامه کلاهبردار کد یک بار مصرف دو عاملی رو هم درخواست کرده بود.
لحظه ای که کاربر کد 2fa را وارد می کند کلاهبردار به اپل آیدی شخص و پسورد اش که ریست کرده بود دسترسی پیدا کرده و بعد از آن به ولت متاماسک کاربر وارد می شود.
این پروسه به شکل زیر اتفاق می افتد:
- کلاهبردار با نام رسمی اپل تماس و پیام جعلی درست می کند
- با ادعا کردن از طرف شرکت اپل اطلاعات اولیه شامل ریست کردن پسورد و کد 2fa رو از کاربر میگیرد و بعد از وریفای به اکانت icloud شخص وارد می شود.
- در نهایت کلاهبردار با داشتن اطلاعات اکانت اپل آیدی به تمام قسمت هایی که دسترسی ها آزاد و روشن بوده وارد می شود از جمله دیتای ولت متاماسک که تمام داده ها رو در icloud ذخیره کرده که جمعا به مبلغ 650 هزار دلار اتریوم و تتر از ولت کاربر می دزدد!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала