واکنش کاربران ایرانی به اظهارات عجیب سفیر اوکراین در تهران

© Flickr / Vladimir Yaitskiyپرچم اوکراین
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی به اظهارات سخنان سفیر اوکراین در این خصوص که ایران به اوکراین کمک نکرده است، واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران در گفتگوی با مدیر مسئول "روزنامه آسیا" اظهار داشت که همه کشورهای خاورمیانه به ما کمک مالی کرده اند اما ایران تا امروز یک ریال برای ما ارسال نکرده است.
وی افزود: نامه هایی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران نوشتم اما پاسخی دریافت نکردم.
سفیر اوکراین در تهران گفت: مردم عادی عادی از اوکراین حمایت می کنند و فقط این مقامات ایران هستند که از فدراسیون روسیه حمایت می کنند.
بوردیلیاک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نفتکش هایی در جزیره قشم هستند که منتظر خریدار خود هستند. چرا ایرانی ها آنها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین نمی فرستند؟ اوکراین به سوخت برای ماشین آلات کشاورزی نیاز دارد.
این اظهارات سفیر اوکراین در تهران با واکنش شدید ایرانیان در توییتر همراه شد. آنها به خوبی به خاطر دارند که چه کسانی و چگونه از تحریم های ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کردند.
برخی از واکنش های ایرانیان به اظهارات سفیر اوکراین در تهران در شبکه های اجتماعی
کاربری با نام "آقای نفوذی" این چنین نوشت: سفیر اوکراین در تهران از عدم کمک‌های بلاعوض ایران انتقاد کرده و با پررویی گفته ایران به نفعشه که روسیه رو تحریم کنه، چون پس فردا اگر از اوکراین مواد غذایی بخواد، از ما پاسخ می‌شنود "تا الان کجا بودین؟" عاخه گوساله، خودت بگو تو این سال‌های تحریم ایران، شما گوری بودین؟
امیر سالار نوشت: سفیر #اوکراین طلبکارانه گفته است از #ایران یک ریال هم دریافت نکردیم. پ. ن: خوشگلی یا رقصت قشنگ است یا اینجا دارالمجانین است که به سان صندوق خیریه از هر ننه مرده ای حمایت کند مرتیکه!
یکی دیگر از کاربران نوشت: دنیای کوچکی است… آقای سفیر باید زمانی فکر می کردید که کشور شما در حال امضای [همه اسناد] برای تحریم ایران بود!!!
پرشین گلف نوشت: حکومت اوکراین همواره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران رای مثبت داده است! و امروز سفیرش با پررویی محض می‌گویند ایران یک ریال هم به ما کمک نکرده است! وقتی رای میدادند که جیب ما خالی شود فکر اینجا را هم میکردند خیلی پررو هست این سفیر دیگه
متین مروجی هم نوشت: وقیح مثل سفیر اوکراین... در زمان جنگ سوریه و عراق سربازانتان در این منطقه چه می کردند که الان جفتک پرانی می کنید؟؟سیاسی کاری پرواز 752 پیشکش
علیرضا مرادی نوشت: مگه شماها وقتی ما زیربار شدیدترین تحریم ها بودیم کمک کردید که بخوایم بهتون کمک کنیم؟! همین شماها از تحریم های آمریکا حمایت کردید...!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала