ایران: ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ به مکانی امن‌تر جابه جا شدند

© Photo / IRNAبهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از جابجایی ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ به "مکانی امن‌تر" خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم؛ بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره انتقال برخی تأسیسات هسته‌ای از مجموعه تسای کرج به نطنز، اظهار داشت: برای توسعه و تولید ماشین‌های سانتریفیوژ، تأمین و امنیت برنامه‌های کلی داریم از همین رو متأسفانه به دلیل عملیات تروریستی که علیه تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم که بخش مهمی از این ماشین‌ها را جابه جا و باقیمانده را نیز به نطنز و اصفهان منتقل کردیم. به عبارت دیگر ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن‌تر جابه جا شدند و اکنون نیز در حال کار می‌باشد.
کمالوندی در خصوص گزارش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: نخست در زمان انتقال این دستگاه‌ها و دیگری در مرحله دوربین‌ها و شروع به کار آن‌ها که با توجه به ابهاماتی که مطرح شده بود ما توضیحاتی ارائه دادیم که اقدامات صورت گرفته در چارچوب توافقات است و همین طور نظارت‌ها وجود دارد اما تا زمانی که توافقی صورت نگیرد اطلاعات نزد ما می‌ماند و احتمالا حذف می‌شود.
واکنش ایران به درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری آژانس انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
آیا آژانس به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده در نطنز دسترسی دارد؟
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره سفر گروسی به تهران بیان داشت: مذاکرات را وزارت خارجه دنبال می‌کند، در بخشی از مذاکرات در یک یا دو ماه گذشته موضوع مسائل باقیمانده پادمانی هم مطرح بود که بنده سفر کردم و ملاقات‌هایی هم داشتیم در نهایت به چارچوبی رسیدیم تا موضوعات با سرعت حل و فصل شود که در راستای آن بیانیه‌ای چهار بندی منتشر شد که سه بند آن اجرا شده در واقع اواسط اجرای بند سوم هستیم بعد از آن عملا زمینه برای ارائه گزارش آژانس به شورای حکام در ماه ژوئن فراهم می‌شود، این در واقع زمان‌بندی بود که صورت گرفته و اصرار ما هم این بود تا قبل از ژوئن و زمان گزارش آژانس منتشر شود. انتظار ما این است اگر تفاهمی باشد عملا نباید سؤالی در رابطه با مسائل گذاشته باقی بماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала