روش رهایی از اضطراب و استرس بدون قرص معرفی شد

© Fotolia / Viacheslav Iakobchukروش رهایی از اضطراب و استرس بدون قرص معرفی شد
روش رهایی از اضطراب و استرس بدون قرص معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
الکس دیمیتریو، روانپزشک در مقاله ای برای نشریه Psychology Today نوشت می توان بدون مصرف قرص از شر اضطراب، استرس و سایر مشکلات روانی خلاص شد. او در این مقاله روش بازگرداندن سلامت روان از طریق ورزش و رژیم غذایی مدیترانه ای را شرح داد.
به گزارش اسپوتنیک، این روانپزشک خاطرنشان کرد: افراد اغلب ترجیح می دهند مشکلات روانی را با دارو درمان کنند تا اینکه به روش های دیگر متوسل شوند. این پزشک تاکید کرد: در صورت ابتلا به بیماری های جدی، لازم نیست خودسرانه مصرف داروها قطع شود، اما برای درمان موفق نباید فواید رژیم غدایی صحیح و سبک زندگی سالم را فراموش کنیم. دیمیتریو توضیح می‌دهد: "خواب، ورزش، رژیم غذایی و مدیتیشن پایه‌های سلامتی هستند و می‌توانند به هر کسی، چه افسرده و چه غیرافسرده کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشد.
سازمان نظام روانشناسی ایران : اسامی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
نحوه مقابله با استرس: توصیه های متخصص
به گفته وی، در ابتدا ارزش دارد که یک دفتر یادداشت و خاطرات برای تعقیب کردن اینکه چگونه تغییر در رژیم خواب، تغذیه و فعالیت بر وضعیت عاطفی تأثیر می گذارد، ترتیب دهید. این متخصص توصیه کرد که با بهبود خواب شروع کنید، زیرا به نظر او اگر فرد به اندازه کافی نخوابد، هیچگونه دارو و روان درمانی به او کمکی نمی کند. الکس دیمیتریو توضیح می دهد: "خواب خوب به خلاص شدن از شر تکانشگری کمک می کند، که باعث می شود راحت تر از چرخه افکار مضطرب خارج شوید، نوسانات عاطفی را تجربه نکنید، چیپس های زیاد نخورید و افکار عذاب آور را مرور نکنید."
همچنین این روانپزشک توصیه می کند که حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید و مدیتیشن انجام دهید، زیرا تأثیر مثبتی بر وضعیت عاطفی شما دارند.
به نظر او باید به تغذیه توجه ویژه ای شود. دیمیتریو توصیه می‌کند که به رژیم غذایی مدیترانه‌ای رو آورده و ماهی، سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف کنید. بسیاری از این غذاهای سالم حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی طبیعی با خواص ضد افسردگی هستند.
این روان پزشک معتقد است رعایت رژیم خواب، تغذیه و فعالیت بدنی صحیح می تواند روند بیماری روانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و درمان را بسیار مؤثرتر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала