روسیه: آذربایجان آتش بس در قره باغ را نقض کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات برای حل مسئله قره‌باغ شد
دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات  برای حل مسئله قره‌باغ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از نقض آتش بس در قره باغ توسط آذربایجان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بولتن وزارت دفاع روسیه درباره فعالیت نیروهای حافظ صلح این کشور، نقض رژیم آتش بس توسط آذربایجان در قره باغ در نزدیکی شهرک یاریمجا ثبت شده است.
در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: نقض خط تماس برقرار شده توسط طرف آذربایجانی در منطقه شهرک یاریمجا (منطقه مردکرت) ثبت شد.
خاطرنشان می‌شود که نیروهای حافظ صلح روسیه با تعامل با نمایندگان هر دو طرف، حادثه مذکور را حل و فصل کردند.
در پایان سپتامبر ۲۰۲۰، درگیری ها در قره باغ از سر گرفته شد که منجر به تلفات در میان مردم غیرنظامی شد. طرفین چندین بار تلاش کردند تا آتش بس برقرار کنند، اما توافق سه جانبه ای که در شب ۱۰ نوامبر به دست آمد موفقیت آمیز بود. با وساطت مسکو، آذربایجان و ارمنستان با توقف کامل آتشباری، ماندن در مواضع خود و تبادل اسرا و اجساد کشته شدگان موافقت کردند. علاوه بر این، مناطق کلباجار و لاچین و همچنین بخشی از منطقه آغدام که در دوره بین دو جنگ در قره باغ تحت کنترل جمهوری خودخوانده قره باغ بود، به باکو بازگردانده شده و نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه از جمله گذرراه لاچین مستقر گردیدند.
درگیری بر سر قره باغ، منطقه دارای اکثریت ارمنی بین آذربایجان و ارمنستان ، یک درگیری کهنه است که پس از فروپاشی اتحاد شوروی آغاز شده است. قره باغ در زمان شوروی و طبق حقوق بین الملل تا به حال در ترکیب جمهوری آذربایجان قرار دارد اما ارامنه این موضوع را قبول ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала