وزارت دفاع روسیه: 134 افسر اوکراینی داوطلبانه تسلیم شدند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرلشکر ایگور کوناشنکوف
سرلشکر ایگور کوناشنکوف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه، تسلیم شدن داوطلبانه 134 سرباز اوکراینی دیگر در شهر ماریوپل را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: طی بک روز 1160 نظامی اوکراینی از جمله 176 افسر در ماریوپل تسلیم شدند.
کوناشنکوف گفت: در جریان عملیات آزادسازی شهر ماریوپل، 134 نظامی دیگر اوکراینی، از جمله 14 افسر، داوطلبانه اسلحه های خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند.
وی ادامه داد: تنها در یک روز، 1160 نظامی اوکراینی تیپ 36 تفنگداران دریایی به طور داوطلبانه تسلیم شدند که در میان آنها، 176 افسر حضور دارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه باعث ایجاد بحران و تورم بی‌سابقه‌ در غرب شد
گفتنی است که روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала