یک خودروی ایرانی در یک روز ۴۰ میلیون تومان گران شد +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAخودرو ایرانی سمند
خودرو ایرانی سمند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی خودروی سمند در یک روز با انتقادات تند و تلخ شهروندان ایرانی به خودروسازان همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در فضای مجازی در میان کاربران ایرانی خبرهای افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی خودروی سمند در یک شب دست به دست می‌شود و واکنش‌های انتقادی آنان را به دنبال داشته است.
روزهای گذشته خودروهای مدل ۱۴۰۱ افزایش قیمت خیره‌کننده‌ای داشته‌اند، به طوری که سمند ۱۴۰۱ به صورت پیش‌بینی نشده افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و به این ترتیب سمند EF۷ به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
پژو پارس ۱۴۰۱ امروز ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۴۰۱ امروز ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته بود و با قیمت ۲۸۲ میلیون تومان به فروش رسید. سمند LX ۱۴۰۱ امروز با ۱۷ میلیون تومان افزایش قیمت به ۲۷۶ میلیون تومان، سمند EF۷ ۱۴۰۱با ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۰۰ میلیون تومان، سمند EF۷ دوگانه سوز با ۳۳ میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف عنوان می‌کنند خودروهای ایرانی با بدترین کیفیت و گران‌ترین قیمت به مردم عرضه می‌شود و کسی پاسخگوی مشکلات و عیب‌های این خودروها نیست و همان‌طور که شهروندان ایرانی مطلع هستند همین خودروها در تعطیلات دو هفته‌ای نوروزی آمار بسیار بالایی، کشته داده است.
سودابه فرضی‌پور نویسنده معاصر ایرانی در متنی در باب گران شدن یک شب سمند چنین نوشت: "سمند یه شبه چهل میلیون گرانتر شد! اگر یک نفر را از یک کشور دیگر، اروپایی، آمریکایی، آسیای شرقی... نه! اصلا یک آدم از فضا را که زبان‌تان را بلد است، بیاورید، بنشانید روبه‌رویتان و بهش بگویید سمند، یک‌شبه، چهل‌میلیون تومان گران شده، احتمالا نمی‌فهمد شما چه می‌گویید؛ احتمالا از ارزش پول ما خبر ندارد. باید برایش توضیح بدهید که چهل‌میلیون تومان، یعنی یک راننده اسنپ باید چیزی حدود هشتصد سفر درون شهری برود، یا یک کارگر نظافت خانگی دویست خانه را تمیز کند، یک معلم ششصد ساعت درس بدهد، یک تایپیست هشت ‌میلیون کلمه تایپ کند و... و این، همه‌ی این ساعت‌های سوزن‌زدن و دنده‌ چاق‌کردن و درس‌دادن و سابیدن و روفتن، تازه پول کلِ ماشین نیست، پول تورمی‌ست که یک‌شبه به ماشین خورده! آن‌وقت شک نکنید آدم‌فضایی پابرهنه تا سیاره‌اش می‌دود. شبیه یابویی شده‌ایم که تمام عمر دنبال یک هویج، دور سنگ آسیاب سیزیف‌وار می‌چرخیم و نمی‌رسیم. و ترسناک اینکه این خبرها "عادی" شده و این عادی ‌شدن نه از بی‌عاری ماست که آب از سر گذشته. حالا چه چهل ‌میلیون، چه پنجاه میلیون... وقتی نیست، نیست دیگر!"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала