مسکو وسایل نقلیه حامل سلاح های آمریکا و ناتو در اوکراین را اهداف نظامی قانونی برای خود خواند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو وسایل نقلیه آمریکا و ناتو که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند، هدف نظامی قانونی برای نیروهای مسلح روسیه محسوب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت: "ما هشدار می دهیم که وسایل نقلیه حامل تسلیحات ایالات متحده و ناتو در خاک اوکراین از نظر ما به عنوان اهداف نظامی قانونی تلقی می شوند."
واشنگتن پست: آمریکا قصد دارد هویتزرها را به اوکراین منتقل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
واشنگتن پست: آمریکا قصد دارد هویتزرها را به اوکراین منتقل کند
9 مارس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به روسیه در مورد حمله به خطوط تدارکاتی اوکراین هشدار داد. وی گفت که هرگونه حمله روسیه به خطوط تدارکاتی کشورهای عضو ناتو که از اوکراین با تسلیحات و مهمات حمایت می کنند، ماده دفاع از خود (در اساسنامه ناتو) را به کار می اندازد.
پیش از این، وزارت دفاع آمریکا از انتقال بیشتر تسلیحات از بسته کمکی 800 میلیون دلاری به اوکراین خبر داده بود. به گفته سخنگوی پنتاگون، اوکراین همچنین تعداد قابل توجهی پهپاد کامیکادزه سوییچ بلید (Switchblade) دریافت کرده است.
به گفته کاخ سفید، حجم کل کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین از 24 فوریه 1.7 میلیارد دلار و از ژانویه 2021 - 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала