گزارش و تحلیل

آمریکا تحریم ها علیه روسیه را چماقی برای گسترش حوزه نفوذ خود کرده است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا تحریم ها علیه روسیه را چماقی برای گسترش حوزه نفوذ خود کرده است
آمریکا تحریم ها علیه روسیه را چماقی برای گسترش حوزه نفوذ خود کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
اشتراک
اظهارات ظاهرا نجیبانه مقامات آمریکایی در مورد حق هر کشوری برای تعیین سیاست خارجی و متحدان خود که اغلب در حمایت از اوکراین مطرح می شود، هیچ اساس واقعی ندارد، زیرا کل غرب خود تحت فشار مداوم ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار کاترینا ون دن هوول در مقاله ای برای روزنامه واشنگتن پست در این باره می نویسد.
به نظر او، تحریم‌های بلندمدت علیه کوبا را می‌توان بارزترین نمونه سیاست واقعی آمریکا نامید.
نویسنده مقاله نامبرده معتقد است:"شش دهه گذشته است، 11 رئیس جمهور تغییر کرده اند، و تحریم ها و اقدامات مشابه جواب نداده است. کوبایی ها هنوز در کشورهای در حال توسعه (و کشورهای توسعه یافته نیز) به دلیل فعالیت های بشردوستانه و امداد رسانی در بلایا مورد تشویق قرار می گیرند. ایالات متحده و کوبا در ا زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم همکاری می کنند و با این حال تحریم ادامه دارد و مردم کوبا تا زمانی که از شر دولتی که آمریکا آن را تایید نمی کند خلاص شوند، رنج خواهند برد. معنای "انتخاب آزاد" این است".
بایدن افزایش قیمت های آمریکا را به گردن روسیه انداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
بایدن افزایش قیمت های آمریکا را به گردن روسیه انداخت
علاوه بر این، ون دن هوول مطمئن است که کاخ سفید به تحریم‌های ضد روسیه به عنوان ابزاری برای نفوذ بر ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا نیاز دارد.
در دنباله مقاله منتشره در واشنگتن پست آمده است:"خوان سباستین گونزالس، مدیر ارشد امور نیمکره غربی در شورای امنیت ملی، می گوید: "آمریکا تحریم های سختی را علیه ونزوئلا و نیکاراگوئه به دلیل حمایت از رژیم هایی که واشنگتن دوست دارند اعمال کرده است. حتی تحریم های اخیر علیه روسیه نیز برای ضربه زدن غیرمستقیم به کشورهای دارای روابط اقتصادی با مسکو طراحی شده است".
نویسنده مطالب خاطرنشان می کند که در پشت فراخوان ها برای حمایت از حق تعیین سرنوشت کشورهای خارجی، جاه طلبی های آمریکا برای تقویت جایگاه خود به عنوان پلیس جهانی نهفته است.
ون دن هوول در پایان می نویسد: "اگر سازمان های اطلاعاتی ما به هدف خود برسند ، ایالات متحده به همسایگان خود اجازه نخواهد داد راهشان را انتخاب کنند. آنها تبلیغات کرده، از نخبگان فاسد را مورد حمایت قرار داده و هرکسی را که با "الگویی" که بارها و بارها با شکست مواجه می شود، به اعمال تحریم تهدید می نمایند . ایالات متحده از "نظم مبتنی بر مقررات خود" دفاع می کند که در آن ما خودمان مقرراتی را تعیین می کنیم اما آزادیم که از آنها سرپیچی کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала