هشدار هواشناسی ایران به کشاورزان درباره افزایش دمای هوا طی روزهای آتی

© Photo / Soheil Ghanbarzadehوجود آب فراروان و زمین مرغوب باعث کشت شالی و تولید برنج در طبس شده است
وجود آب فراروان و زمین مرغوب باعث کشت شالی و تولید برنج در طبس شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
کارشناس ایرانی خطاب به کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی در ایران گفت که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مکوندی، کارشناس ایرانی هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی افزایش دما، پرورش دهندگان ماهی استان ایلام فشار و هوادهی را به علت افزایش درجه حرارت در دستور کار قرار دهند و کشاورزان استان بوشهر نسبت به ردیابی و پایش زنگ زرد گندم آبی و کانون کوبی علیه زنگ زرد اقدام کنند.
به گفته کارشناس ایرانی هواشناسی کشاورزی، با توجه به پیش بینی وزش باد شدید کشاورزان در استان چهارمحال و بختیاری از هر گونه سم پاشی اجتناب کنند و در استان خراسان شمالی در صورت پایداری جو اقدام به سم پاشی و محلول پاشی کنند.
براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی 138 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 114.1 میلی متر و دوره بلندمدت 189.5 میلی متر است که این امر افزایش 20.9 درصد و کاهش 27.2 درصد نسبت به دوره نرمال نشان می دهد.
آخرین نقشه های هواشناسی ایران نشان می دهد که امروز در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش دما پیش بینی می شود. همچنین در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکز و جنوب کشور آسمان غبارآلود است و در برخی ساعات وزش باد افزایش می یابد.
طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در نیمه غربی ادامه دارد و روز پنج شنبه در استان های واقع در نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، سواحل شمالی کشور و مناطقی از استان های اصفهان، فارس، بوشهر و کرمان رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала