انتقال تجربیات ایران در مبارزه با تروریسم به بورکینافاسو

© Sputnik / Siavash Sobhgahi وزارت امور خارجه ایران
وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
اولیویا راگنا گهنوندی روامبا وزیر خارجه جدید بورکینافاسو از ایران به‌عنوان کشوری که سال‌ها با تروریسم درگیر بوده است، درخواست کرد که تجربیات خود را در اختیار بورکینافاسو قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، بامداد 12 آوریل (سه‌شنبه)، اولیویا راگنا گهنوندی روامبا وزیر خارجه جدید بورکینافاسو از ایران به‌عنوان کشوری که سال‌ها با تروریسم درگیر بوده است، درخواست کرد که تجربیات خود را در اختیار بورکینافاسو قرار دهد.
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با خانم روامبا، ضمن تبریک انتصاب وی به‌عنوان وزیر خارجه جدید دولت بورکینافاسو، برای ایشان در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد. وی با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی تهران برای گسترش روابط با این قاره از جمله با بورکینافاسو تأکید کرد.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا علیه نیروی ویژه ضد تروریسم ایران
وزیر امور خارجه ایران همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور خبر داد. امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت وگوی تلفنی، فعالیت تروریست‌های افراطی و تکفیری در این کشور و منطقه غرب آفریقا را نگران‌کننده توصیف کرد.
خانم اولیویا روامبا نیز ضمن تبریک متقابل فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، برای گسترش مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد. وزیر خارجه بورکینافاسو ضمن ابراز علاقه برای گسترش روابط سیاسی- اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری‌های علمی- فنی و دریافت کمک‌های مختلف از سوی ایران شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала