چشم انداز نشریه انگلیسی در خصوص مرگ دلار

© Depositphotos.com / FeverpitchИзображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США
Изображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
تبدیل دلار آمریکا به یک سلاح می تواند این ارز را تضعیف کرده و سیستم مالی را تجزیه کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می نویسد که استفاده از دلار می تواند پول آمریکا را تضعیف کند و سیستم مالی بین المللی را متلاشی کند.
کارشناسان فایننشال تایمز خاطرنشان کردند که تحریم هایی که ذخایر ارزی روسیه را مسدود کرد، انگیزه ای برای بسیاری از کشورها برای دور زدن دلار ایجاد کرد.
در این مقاله آمده است: با تبدیل آشکار دلار به یک سلاح، ایالات متحده و متحدانش در معرض خطر حمله تلافی جویانه ای قرار دارند که می تواند پول ایالات متحده را تضعیف کند و سیستم مالی بین المللی را به بلوک های رقیب تقسیم کند، که می تواند وضعیت را برای همه طرف ها بدتر کند.
نویسندگان این مقاله به عدم وجود یک ائتلاف جهانی در محکومیت عملیات ویژه روسیه در اوکراین اشاره کردند و تأکید کردند که تنها یک بلوک غربی وجود دارد. آنها معتقدند این می تواند پیامدهای مهمی برای آینده مالی بین المللی داشته باشد. تاکید می شود که تحریم ها علیه مسکو مورد حمایت چین، برزیل، آفریقای جنوبی و مکزیک قرار نگرفته است.
مرگ دلار در گذشته بارها پیش‌بینی شده بود، اما واحد پول آمریکا همچنان موقعیت خود را حفظ کرد. اما اگر در سال‌های آینده یک عقب‌نشینی مداوم نسبت به دلار وجود داشته باشد، ممکن است تحریم‌های بانک مرکزی روسیه راهی جسورانه و جدید برای فشار بر حریف نباشد.
دلار   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
آمریکا خود باعث و بانی تخریب هژمونی دلار
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که عمدتاً در بخش بانکداری و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برندهای مختلف اعلام کرده اند که فعالیت خود را در این کشور متوقف خواهند کرد.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی خواند که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات بر آمادگی خود برای چنین تحولی تاکید کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی اقداماتی را برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام می دهد. مقامات همچنین از انتقال پرداخت برای تامین گاز به کشورهای غیردوست به روبل خبر دادند. علاوه بر این، دولت طرحی برای مقابله با اقدامات محدود کننده تهیه کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала