بدهی عربستان به آمریکا بابت سوخت‌گیری هوایی در جنگ یمن چقدر است؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی
 عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
از زمان شروع جنگ در یمن، پنتاگون حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای انجام مأموریت‌های سوخت‌گیری هوایی هزینه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به تازه‌ترین گزارش روزنامه "ایر فورس تایمز" (AirForce Times)، از زمان شروع جنگ در یمن، پنتاگون حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای انجام مأموریت‌های سوخت‌گیری هوایی هزینه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که عمده هزینه‌های این عملیات از طرف ائتلاف عربستان و امارات تأمین شده است.
براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، از شروع جنگ یمن تاکنون، عربستان بیش از ۱۷ میلیون دلار بابت سوخت‌گیری هوایی به آمریکا بدهی معوقه دارد.
بر این اساس، تقریباً ۲۶۱ میلیون دلار برای پرواز هواپیما‌های حامل سوخت آمریکایی هزینه شده و ۳۸ میلیون دلار دیگر به هزینه سوخت جت اختصاص دارد.
بمب خوشه ای مورد استفاده علیه یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
بمب‌های خوشه‌ای عربستان علیه مردم یمن
در ژانویه سال گذشته، عربستان بدهی هزینه‌های پرواز را با انتقال ۶.۳ میلیون دلار به فرماندهی مرکزی آمریکا پرداخت کرد. طبق گزارش‌ها، عربستان پیش‌تر نیز ۱۵۷ میلیون دلار بابت هزینه تانکر‌های سوخت پرداخت کرده بود. امارات نیز حدود ۱۰۴ میلیون دلار بابت هزینه‌های جنگ یمن به حساب آمریکا پول واریز کرده است. ارتش آمریکا علاوه بر تأمین سوخت، از ائتلاف سعودی پشتیبانی اطلاعاتی نیز انجام داده است.
عربستان در سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، تجاوز نظامی خود به یمن را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامیده و باعث قحطی گسترده و بیماری در یمن شده است. اخیرا رسانه‌های نظامی یمن فاش کردند که ائتلاف سعودی در طول یک هفته پس از اجرایی شدن توافقنامه آتش‌بس، ۱۶۴۷ بار آن را نقض کرده است. این نقض آتش‌بس‌ها شامل عملیات تهاجمی، حملات هوایی، پرواز بر فراز آسمان یمن با جنگنده، بالگرد‌های آپاچی و جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه‌ای و گشت‌زنی و تیراندازی است و این تجاوزات منجر به شهادت تعدادی از شهروندان و غیرنظامیان یمنی شده و به اموال و مزارع آن‌ها خسارت وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала