نخست وزیر سنگاپور: بحران اوکراین روابط بین چین و آمریکا را پیچیده خواهد کرد

© AFP 2023 / Roslan Rahmanنخست وزیر سنگاپور: بحران اوکراین روابط بین چین و آمریکا را پیچیده خواهد کرد
نخست وزیر سنگاپور: بحران اوکراین روابط بین چین و آمریکا را پیچیده خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
لی هسین لونگ: بحران اوکراین روابط بین چین و ایالات متحده را پیچیده خواهد کرد و در عین حال مشکل تایوان را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور در واشنگتن در دیداری با دفتر تحریریه وال استریت ژورنال گفت: بحران اوکراین روابط بین چین و ایالات متحده را پیچیده خواهد کرد و در عین حال مشکل تایوان را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.
نخست وزیر سنگاپور افزود: روابط چین و ایالات متحده توسط اوکراین پیچیده خواهد شد. آمریکا در حال حاضر متعجب است که چرا جمهوری خلق چین [در مسئله اوکراین] از او حمایت نمی کند. همچنین به [پکن] هشدار می دهد که در سمت اشتباه قرار نگیرد.
به عقیده وی، همه در اوکراین مشکلات زیادی دارند. حتی اگر در مورد حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی صحبت کنیم، بسیاری از کشورها از این موضع حمایت خواهند کرد، حتی چین نیز با [حمایت] از این موضع مخالفت نخواهد کرد.
لی هسین لونگ در مورد وضعیت آسیا خاطرنشان کرد که برخی کشورها اهمیت اوکراین را از نظر قابلیت های دفاعی خود ارزیابی می کنند، از جمله اینکه چه کسی می تواند به آنها کمک کند.
در عین حال، همانطور که نخست وزیر گفت: بحران اوکراین تأثیر جدی بر چشم انداز تایوان که مسائل تاریخی، تاریخ توسعه و غیره خاص خود را دارد، ندارد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала