سالیوان: صادرات گاز آمریکا به اروپا افزایش یافت

© AP Photo / Carolyn Kasterسالیوان: صادرات گاز آمریکا به اروپا افزایش یافت
سالیوان: صادرات گاز آمریکا به اروپا افزایش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه ای آشکارا هدف واشنگتن از دامن زدن به تنش ها در اوکراین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌.ان‌.ان بیان کرد: آنچه روسیه در اوکراین انجام می‌ دهد، جنایت جنگی است و ما چنین جنایاتی را در مناطق دیگر هم دیده‌ ایم.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه ادامه داد: ما در حال کار هستیم تا تسلیحات لازم به اوکراین را ارئه دهیم، کی‌ یف باید بتواند از خود دفاع کند.
جیک سالیوان در ادامه افزود: ایالات متحده در حال افزایش عرضه گاز به اروپا است و کار روی عدم وابستگی به منابع انرژی روسیه را اولویت می داند.
آمریکا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
گزارش و تحلیل
آمریکا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می دهد
این در حالیست که پیشتر بسیاری از محافل رسانه ای تصریح کرده بودند که هدف آمریکا از دامن زدن به تنش ها در اوکراین، افزایش صادرات انرژی به کشورهای اتحادیه اروپا و وابستگی بروکسل به واشنگتن در این حوزه است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала