لغو دستور ارزی گمرک ایران

© Fotolia / IrochkaAccording to the Press TV, the announcement was made as many foreign business delegations seeking investment opportunities had visited Iran in recent months.
According to the Press TV, the announcement was made as many foreign business delegations seeking investment opportunities had visited Iran in recent months. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
گمرک ایران از لغو بخشنامه اخیر خود در رابطه با تعیین مصادیق پولشویی برای ورود ارز به کشور خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، گمرک ایران در ششم فروردین ماه سال جاری طی بخشنامه‌ای به گمرک های اجرایی در رابطه با ورود ارز همراه مسافر شاخص‌های را به عنوان مصادیق ظن به پولشویی اعلام و مورد تاکید قرار داد. این بخشنامه با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در رابطه با ورود نامحدود ارز چندان مطابقت نداشت که در گزارشی به آن پرداخته شد.
اما اعلام رضا گلی، مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران از لغو بخشنامه مربوطه در ۱۷ فروردین ماه خبر داد.
این مقام مسئول در گمرک ایران در این رابطه گفت: بعد از آنکه گمرک بخشنامه را صادر کرد، بانک مرکزی در هفتم فروردین ماه در این خصوص طی مکاتبه‌ای با گمرک ایران، مواردی را اعلام کرد که لازم شد جهت روشن شدن وضعیت نحوه اجرای مصوبات مربوطه و دستورالعمل بانک مرکزی و چگونگی کنترل ارز همراه مسافر بدون محدودیت، هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شود.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
سخنگوی دولت ایران: ارز ترجیحی حذف نشده است
این بخشنامه در شرایطی لغو شده است که جریان صدور و چرایی لغو آن و آنچه که از سوی بانک مرکزی به گمرک اعلام شده مبهم باقی مانده است.
این در حالی است که در مهرماه ۱۳۹۷ و به دلیل شرایط ارزی کشور طی مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز باشد.
دو تن از مدیران ارشد و سابق بانکی بر این تاکید داشت که بخشنامه اخیر گمرک با مصوبه سران قوا همخوانی ندارد، هرچند که رعایت مقررات مبارزه با پولشویی مورد توجه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала