رسانه انگلیسی از "شورش" در اتحادیه اروپا در رابطه با ایده تحریم گاز روسیه سخن گفت

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر گاز اروپا
گاز اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس می نویسد که پنج کشور اروپایی از دورنمای تحریم گاز و نفت روسیه خشمگین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله خاطرنشان کرد که "شورش" در اتحادیه اروپا توسط نخست وزیر مجارستان ویکتور اوربان رهبری شد که این اقدام را "خط قرمز" می داند زیرا "کشور (وی) را می کشد".
تحلیلگر انگلیسی خاطرنشان می کند : "ویکتور اوربان نظم اروپا را برهم زده و قیام علیه تحریم های اتحادیه اروپا را رهبری کرده است، در حالی که اتحادیه اروپا انتظار دارد مجازات های سخت تری علیه روسیه داشته باشد."
نواک: برخی از کشورها شرط پرداخت گاز روسیه به روبل را قبول کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
نواک: برخی از کشورها شرط خرید گاز روسیه به روبل را قبول کردند
تاکید شده است که آلمان در هفته‌های اخیر لحن خود را تغییر داده و زنگ خطر قطع روابط با مسکو را به صدا درآورده است، زیرا 40 درصد گاز خریداری شده توسط برلین از روسیه تامین می‌شود.
این نشریه انگلیسی می لفزایدد: "اتریش، ایتالیا و هلند نیز چندان علاقه ای به ممنوعیت واردات از روسیه ندارند و می ترسند که این امر باعث هرج و مرج در اقتصاد و امنیت انرژی آنها شود".
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی خود را برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین آغاز کرد. در پاسخ، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعلام کردند که عمدتاً در بخش بانکی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته بود. برخی از برندها اعلام کرده اند که فعالیت خود را در روسیه متوقف می کنند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.علاوه بر این، روسیه چندین اقدام تلافی جویانه اقتصادی علیه غرب انجام داده است.
همزمان اروپا با افزایش قیمت سوخت و تورم مواد غذایی ناشی از آن مواجه شد که باعث نارضایتی شهروندان برخی کشورهای اتحادیه اروپا شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала