نخستین سفر کاملا تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی + ویدئو

© REUTERS / Joe SkipperЗапуск ракеты SpaceX Falcon 9 с мыса Канаверал
Запуск ракеты SpaceX Falcon 9 с мыса Канаверал - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
چهار گردشگر با فضاپیمای " Crew Dragon" سفر خود را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، چهار فضانورد گردشگر سوار بر موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس سفر خود را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.
پرتاب این موشک در ساعت ۱۹:۴۷ به وقت تهران انجام گرفت. حدود دو دقیقه و پنجاه ثانیه پس از پرتاب، بخش اول موشک از آن جدا شده و بخش دوم مسیر خود را به سمت ایستگاه فضایی ادامه داد. با گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه مرحله اول و چندبار مصرف موشک فالکون ۹ با موفقیت بر روی سکویی شناور در دریا فرود آمد و فرود آن با تشویق حضار در مرکز کنترل همراه شد.
پس از ۱۲ دقیقه کپسول کرو-دراگون که حامل مسافران فضایی بود، از مرحله دوم موشک جدا شد تا آن‌ها مسیر خود را به سمت ایستگاه فضایی ادامه دهند.
اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول کرو-دراگون اسپیس‌ایکس به همراه خدمه خود در روز شنبه، نهم آوریل در ساعت ۷:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۱۵ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی متصل خواهد شد.
خدمه این ماموریت که به طور کلی ۱۰ روز به طول خواهد انجامید، شامل فضانورد سابق ناسا "مایکل لوپز-الگریا" (Michael López-Alegría) و "لری کانر" (Larry Connor)، "مارک پتی" (Mark Pathy) و "ایتان استیبه" (Eytan Stibbe) هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала