وزارت دفاع روسیه: تاکنون بیش از 400 پهپاد و 1900 تانک اوکراین منهدم شده است

© Sputnik / Alexey Filippovمجموعه موشکی ضد هوایی جدید " بوک" بی همتا در جهان، به زودی در ارتش روسیه
مجموعه موشکی ضد هوایی جدید  بوک بی همتا در جهان،  به زودی در ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از انهدام بیش از 400 پهپاد و 1900 تانک اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه بیش از 400 فروند پهپاد و 1900 دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی را منهدم کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی، موارد زیر منهدم شده است: 125 فروند هواپیما، 93 بالگرد، 413 پهپاد، 227 سامانه موشکی ضد هوایی، 1987 تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 218 موشک انداز چندگانه، 866 فروند توپخانه میدانی و خمپاره و همچنین 1894 خودروی نظامی ویژه.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала