ایران قصد دارد تجارت با روسیه را به 10 میلیارد دلار افزایش دهد

© Sputnik / Shiva Abshenas ایران قصد دارد تجارت با روسیه را به 10 میلیارد دلار افزایش دهد
 ایران قصد دارد تجارت با روسیه را به 10 میلیارد دلار افزایش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
پیمان پاک: ایران قصد دارد در کوتاه مدت تجارت با روسیه را به 10 میلیارد دلار برساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت و تجارت، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ایران قصد دارد در کوتاه مدت تجارت با روسیه را به 10 میلیارد دلار برساند.
پیمان پاک در نخستین برنامه کاری خود در مسکو با ریازنتسف، معاون وزیر صنعت و بازرگانی فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
در این ملاقات که نمایندگان شرکت‌های متناظر ایرانی و روسی حضور داشتند، درباره طیف وسیعی از همکاری‌ها در حوزه تجارت، سرمایه گذاری، حمل و نقل و ترانزیت مذاکره شد. هیات اعزامی ایران در مدت اقامت خود در مسکو قرار است در قالب جلسات رو در رو با شرکت‌های متناظر روسی مذاکره خواهند کرد.
اعضای هیات بزرگ اقتصادی ایران شامگاه سه‌شنبه در نشستی مشترک در تالار اجتماعات سفارت جمهوری اسلامی ایران، درباره اهداف و رویکرد‌های مذاکرات با شرکت‌های روسی بحث و گفتگو کردند.
در این نشست کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه بین ایران و روسیه بر ضرورت رفع موانع زیرساختی در روابط دو کشور تاکید کرد.
علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و خانی معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ایران نیز پس از شنیدن نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان شرکت‌های دولتی و خصوصی، بر مانع‌زدایی در مسیر توسعه روابط اقتصادی با فدراسیون روسیه تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала