کمک ۹۵ میلیون دلاری آمریکا برای تقویت سیستم هوایی تایوان

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش بالقوه تجهیزات و ارائه آموزش‌های لازم برای پشتیبانی از سیستم دفاع هوایی پاتریوت به تایوان را به ارزش ۹۵ میلیون دلار تایید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در اطلاعیه‌ای به کنگره اعلام کرد که این بسته شامل آموزش، توسعه، عملیاتی، حفظ و نگهداری و تجهیزات سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و تجهیزات مرتبط است.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش‌های ادامه دار برای مدرن‌ سازی نیروهای مسلح تایوان و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است.
آمریکا بر اساس قانون به تامین ابزاری برای دفاع تایوان از خودش آن هم با وجود نداشتن روابط رسمی دیپلماتیک با این جزیره پایبند است و چنین مساله‌ای باعث خشم دولت پکن شده که تایوان را جزئی جدایی ناپذیر از قلمروی خود می‌داند.
دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز اعلام کرده که این سومین فروش اعلام شده تسلیحاتی از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکاست و نشان دهنده ماهیت سرسختانه و مستحکم روابط بین دو طرف است.
تایوان نگران رشد تهدیدات نظامی چین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
تایوان برای مقابله احتمالی با چین آماده می شود
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت تایپه به نشان دادن عزم خود برای دفاع ادامه خواهد داد و به تعمیق همکاری با ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر می‌پردازد.
با وجود تایید این فروش از سوی وزارت خارجه آمریکا، هنوز مشخص نشده که این قرارداد امضا شده یا مذاکرات به نتیجه رسیده است یا خیر.
پنتاگون همچنین اعلام کرده که کمپانی تسلیحات سازی "ریتون" مقاطعه کار اصلی این فروش است.
وزارت دفاع تایوان نیز گفته که انتظار دارد این توافق ظرف یک ماه اجرایی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала