طرز تهیه زولبیای خانگی ویژه ماه رمضان +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / HOSSEIN TAHAVORI / زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
با کمترین هزینه می‌توان زولبیا را در خانه تهیه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، زولبیا، شیرینی پرشهد و خوشمزه، یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌هایی است که در ایام ماه رمضان زینت‌بخش سفره‌های افطار است. با وجود کرونا بسیاری ترجیح می‌دهند که خود در خانه این شیرینی رابا مواد تازه و سالم درست کنند.
برای تهیه زولبیای خانگی خوش طعم و عطر آسان‌ترین روش تهیه برای شما ارائه می‌شد. در ابتدا باید مواد مورد نیاز به میزان لازم و طبق دستور پخت تهیه شود. و اما مواد لازم شامل نشاسته ۱ لیوان سرخالی معادل ۱۲۰ گرم، ماست غلیظ پر چرب ۵ درصد نصف لیوان معادل ۱۲۰ گرم، گلاب ۱ قاشق غذاخوری، زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری، روغن مایع ۱ قاشق چایخوری، آرد ۲ قاشق غذاخوری معادل ۲۰ گرم، بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری می‌شود.
طرز تهیه‌ی این شیرینی پرطرفداربه این شرح است: نشاسته را داخل ظرف ریخته و ماست را اضافه می‌کنیم و خوب با هم مخلوط کرده تا نشاسته مقداری نرم شود حالا گلاب، زعفران دم کرده، روغن مایع و آرد را به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب مخلوط می‌کنیم تا از حالت سفتی خارج شود در حین همزدن بکینگ پودر هم به مواد اضافه می‌کنیم. پس از همزدن، مواد را داخل ظرفی در بسته ریخته و اجازه می‌دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت استراحت کند.
قبل از زدن زولبیا شیره را آماده می‌کنیم به این صورت که ۱ لیوان سرخالی شکر را به همراه یک سوم لیوان آب داخل قابلمه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری گلاب، نصف قاشق چایخوری آبلیمو اضافه می‌کنیم مواد را هم زده تا شکر مقداری حل شود. حالا قابلمه را روی گاز گذاشته و دیگر مواد را به هم نمی‌زنیم تا شروع به قل زدن کند و بعد از اینکه کف کرد با یک برس آغشته به آبلیمو کناره‌های قابلمه را که شکر چسبیده پاک می‌کنیم. شکر باید کاملا حل شود بعد مقداری زعفران، چند عدد هل و نصف قاشق غذاخوری گلوکز مایع اضافه کرده و همین که گلوکز باز شد گاز را خاموش می‌کنیم.
حالا مواد زولبیا را که استراحت کرده را هم می‌زنیم و داخل ظرف مخصوص یا ظرف جای سس می‌ریزیم. داخل یک قابلمه کوچک به اندازه ۲ سانتیمتر روغن ریخته و صبر می‌کنیم تا روغن داغ داغ شود و از مواد زولبیا به صورت دایره‌ایی و تو در تو داخل روغن داغ می‌ریزیم و خوب هر دو طرف را سرخ می‌کنیم تا طلایی رنگ شود. سپس داخل شربت می‌اندازیم؛ که به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه داخل شربت (شربت گرم) باشد بعد خارج کرده و داخل ظرف می‌چینیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала