کدام زوج ها می توانند در ایران از وام ازدواج 120 میلیونی بهره مند شوند؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کدام زوج ها می توانند در ایران از وام ازدواج 120 میلیونی بهره مند شوند؟
کدام زوج ها می توانند در ایران از وام ازدواج 120 میلیونی بهره مند شوند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
بانک مرکزی ایران شرایط و جزئیات چگونگی بهره‌مندی متقاضیان وام ازدواج 120 میلیون تومانی را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ایران، بانک مرکزی ایران در 10 فروردین ماه بخشنامه اعطای تسهیلات ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است بر این اساس بانک مرکزی مکلف است از محل صد در صد مانده سپرده های قرض‌الحسنه و 50 درصد سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند. بانک‌ها نیز مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذی ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.

در قانون جدید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از یکم فروردین ماه 1397 بوده است، 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله است. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان است.
براساس بخشنامه بانک مرکزی ایران تمامی بانک‌های کشور موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.
همچنین، با توجه به مفاد ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون یاد شده مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала