ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین در دستور کار است

© Photo / IRNAساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین در دستور کار است
ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین در دستور کار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: پروژه نیروگاهی تمام ایرانی در کنار رآکتورهای تحقیقاتی مورد نیاز سازمان در برنامه توسعه قرار دارد و دستور ساخت آن در اسفند ۱۴۰۰ صادر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در دیدار با جمعی از مدیران و کارکنان صنعت هسته‌ای، طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس سند جامع سازمان، فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت، هدف‌ گذاری‌ های کمی و کیفی انجام شده و در بحث برق هسته‌ای غیر از ظرفیت‌هایی که موجود است هدف‌گذاری برای احداث واحدهایی تا سقف ۱۰ هزار مگاوات را پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین توسعه کاربرد پرتوها را هم در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم به طوری که اطلس توسعه جغرافیای کشور را طراحی کرده‌ایم و برنامه‌ ریزی برای پیشبرد این برنامه‌ها را به صورت کمی و کیفی در سند جامع سازمان مورد توجه جدی قرار داده‌ایم و سند این موارد تعیین و تصویب شده و به دنبال لازم‌الاجرا شدن این برنامه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که ما با عدم همکاری شفاف مواجه هستیم، بنابراین هر آنچه وجود دارد را باید بر پایه استعدادها، ظرفیت و توان ملی و برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود مورد توجه قرار دهیم، همچنین باید از توقف‌ها و مکث‌هایی که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خود داشته‌ایم، فاصله گرفته و از دایره این دیدگاه خارج شویم و باور کنیم کشورمان دارای انسان‌های دانشمند و ظرفیت‌های فراوان پژوهشی و صنعتی است. در این راه باید توجه داشت فرآیندهایی که در اختیار داریم به طوری که در پژوهشگاه و سایر شرکت‌های تابعه سازمان، ظرفیت‌های بسیار فراوان انسانی و پژوهشی وجود دارد و نباید اجازه دهیم حتی ذره‌ای از این ظرفیت‌ها معطل بماند بنابراین همه توان و ظرفیت‌ها را باید فعال کرده و به خدمت درآوریم و همچنین باید بدانیم که به لطف الهی منابع این بخش‌ها در وضعیت بسیار خوبی طراحی شده و به صورت پایدار و در قالب جریان سازی برای اقتصاد هسته‌ای می‌تواند به خدمت گرفته شود.

اسلامی عنوان کرد: همچنین ما در این فرآیند، ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین را در دستور کار داریم، این پروژه نیروگاهی تمام ایرانی خواهد بود که در کنار رآکتورهای تحقیقاتی مورد نیاز سازمان در برنامه توسعه قرار دادیم، دستور ساخت آن در اسفند ۱۴۰۰ صادر شده به نحوی که جریان سازی برای قابلیت تولید نیروگاه تمام ایرانی در ظرفیت صنعتی کشور به عنوان یک موتور محرک مورد توجه سایر صنایع قرار خواهد گرفت و امیدواریم گرید صنعتی کشور را به سمت گرید هسته‌ای ارتقا دهد و صنعت کشور را بتواند به تراز بالاتری برساند. امیدواریم خلاء‌های بزرگی که تاکنون داشته‌ایم را در قالب این دیدگاه از بین ببریم.
اسلامی بیان کرد: باید توجه داشت گشایش‌هایی که در محیط بین‌المللی به وجود آمده و شرایطی که در اروپا اتفاق افتاده دارای تأثیرات و ابعادی خواهد بود و اثرات مهمی در اقتصاد کشور و پیشبرد برنامه‌های ما به صورت کلی و جزئی دارد و هرکدام از آنها در جایگاه خود برای ما قابلیت‌های خوبی به وجود می‌آورد، بنابراین و با توجه به این موارد خوشبین هستیم که سال ۱۴۰۱ را با تلاش و انگیزه مضاعف شما همکاران عزیز در سراسر سازمان و شرکت‌های همکار؛ به سالی کاملاً متفاوت تبدیل کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала