آیا بین کره شمالی و جنوبی جنگ اتمی درخواهد گرفت؟

© AP Photo / Pool / Jorge Silvaکیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم
کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
کیم یو جونگ: اظهارات اخیر وزیر دفاع کره جنوبی در مورد حمله به کره شمالی اشتباهی بسیار بزرگ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس تلگراف مرکزی کره شمالی(KCNA)، خواهر رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر اینکه این کشور با جنگ مخالف است گفت که اگر کره جنوبی در حمله پیشدستی کند، در آن صورت نیروهای هسته‌ای کره شمالی مجبور به حمله خواهند شد.
کیم در بیانیه بامداد 5 آوریل (سه‌شنبه) خود گفت که پیونگ یانگ مخالف جنگ است زیرا این جنگ ویرانی شبه جزیره را به دنبال دارد و این کشور کره جنوبی را دشمن اصلی خود نمی‌داند.
خواهر رهبر کره شمالی ادامه داد: " اگر ارتش کره جنوبی حتی یک اینچ به خاک کره شمالی وارد شود، با یک فاجعه وحشتناک و غیرقابل تصور روبرو خواهد شد و نیروی رزمی هسته‌ای کره شمالی ناگزیر به انجام وظیفه خود خواهد شد.
کره جنوبی: کره شمالی برای انفجار هسته ای آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
کره جنوبی: کره شمالی برای انفجار هسته ای آماده می شود
تا زمانیکه ارتش کره جنوبی اقدام نظامی علیه کشور ما انجام ندهد، هدف حمله کره شمالی تلقی نخواهد شد اما اگر سئول به هر دلیلی اقدام نظامی مانند حمله پیشدستی تبلیغ شده از سوی (سو ووک) را انتخاب کند، وضعیت تغییر خواهد کرد. در این صورت، کره جنوبی خود به یک هدف تبدیل خواهد شد.
این تنها یک تهدید نیست. این یک توضیح دقیق از واکنش ما به اقدام احتمالی نظامی بی‌پروا از سوی کره جنوبی است".
پیشتر، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد یکشنبه اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی در خصوص توانایی ارتش این کشور برای هدف قرار دادن هر نقطه در کره شمالی را به شدت محکوم کرده بود.
کیم یو جونگ گفته بود که اظهارات مقام دفاعی کره جنوبی روابط میان دو کره را بدتر کرده و تنش نظامی در شبه جزیره کره را افزایش داده است.
سو ووک وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرده بود که ارتش این کشور دارای موشک‌های مختلف با برد، دقت و قدرت بهبود یافته است و می‌تواند به شکل قابل توجهی به تهدیدات موشکی کره شمالی پاسخ و هر نقطه در این کشور را هدف قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала